737Mах празнува първи рожден ден

14 прочитания

На 22 май 2018 Boeing отпразнува първия рожден ден на 737MAX със 130 доставки в 28 страни, където 98 авиокомпании са поръчали общо 4500 самолета.

За една година 737МАХ превози 6,5 млн пътници на общо 41700 км.

 


Boeing продължава тестовете на Max 7, вече в полет. Разработката на Max 10 върви по график и ще влезе в производство догодина, съобщава производителят.

 

Китай се очаква да купи над 7000 нови самолета за около 1 трилион долара в следващите 20г., повече отколкото Boeing е записал досега в поръчките си. Повечето граждански самолети в Китай са произведени от Boeing, но ако търговските напрежения със САЩ продължат, Пекин може да избере да работи с Airbus.

Засега Китай заплашва да въведе мита за вноса на някои самолети, включително моделите на 737, които се произвеждат в завода в Рентън. Компанията има 137000 служители в САЩ, 4 завода в страната и изнася над 80% от продукцията си в чужбина.

 

Boeing 737MAX – orders CAPA

 

Европа предпочита Airbus

Растящите цени на петрола накараха мениджърите на авиокомпаниите да се взрат по-внимателно в сметката за гориво и да потърсят по-икономични самолети.

Повечето авиокомпании обслужват основната част от маршрутите си с тяснофюзелажни самолети, което означава модели от семейството на Airbus A320neo и Boeing 737Max.

Поръчките за А320 са за 12 години напред, а на 737 – за девет, по данни от 2017 на CAPA.

В Европа А320neo е по-популярен от 737Max, особено сред нискоразходните авиокомпании.

Турският лоукост превозвач Pegasus е най-големият оператор на Neo, а Norwegian – на Мах.

Wizzair има най-много поръчки на neo и Ryanair поръча най-много Мах.

Свързани теми

Предишна публикация
Airbus мисли за автоматизация и роботи
Следваща публикация
Услугите може да определят бъдещето на Boeing
14 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Неволите на Ryanair

Райънеър навлезе в сериозна оперативна и комуникационна криза, след като на 16 септември превозвачът бе…
Меню