Japan Airlines проучва възможностите за създаване на нискоразходна авиокомпания, която да увеличи капацитета и поеме растящата конкуренция във втората по големина икономика в Азия.
Japan Airlines has realized it probably needs a low-fare carrier to compete. This is probably about a decade late. At this point, Asia is crowded with low-cost-carriers https://t.co/GHuEuqtXgH
— Skift (@skift) May 8, 2018
Стартът на нискоразходна авиокомпания е част от разширението на продукта, каза Джунко Окава от JAL в интервю в Сингапур на 7 май. Засега JAL е насочена към премиум услуги, но популярността на лоукост авиокомпаниите се разпространява силно в региона и е естествено за авиокомпании като JAL да разширят продукта в ниския ценови сегмент.
Революцията на бюджетните авиокомпании в Азия навлиза бавно в Япония, пазар, където JAL и най-големият му конкурент ANA Holdings доминират от десетилетия. С помощта на бума в туризма нискоразходни превозвачи като AirAsia, Jetstar Japan и Peach Aviation в последните години отклоняват пътници от традиционните авиокомпании в страната, където цените на билетите за влаковете-стрела Шинкансен са силно конкурентни на самолетните по вътрешните полети.
Снимка: JAL.