Ерик Шулц от Rolls-Royce сменя Лийхи в Airbus

22 прочитания

Европейският авиокосмически консорциум Airbus нае директора на гражданското подразделение на Rolls-Royce Елик Шулц за търговски директор на мястото на Джон Лийхи след месеци несигурност кой ще заеме поста.

Шулц беше президент на подразделението на Rolls-Royce за гражданска авиация от януари 2016. Той ще заеме поста в Airbus през януари 2018, съобщи компанията.

Шулц наследява продажбите на компанията от Тулуза, объркана след последния удар от Boeing на авиосалона в Дубай и ще трябва да възстанови реда след разследванията за корупция във Великобритания и Франция.

Ветеранът Джон Лийхи, наричан Мистър Airbus бе търговски директор от 1994 и важна фигура в индустрията за 100 милиарда долара на година, което ще накара всички да следят внимателно всяка стъпка на неговия приемник.

Завръщане у дома

54-годишният френски инженер започна кариерата си в една от компаниите, основали Airbus, бившата държавна Aerospaciale. Той бе част от сравнително новия мениджърски екип на Rolls-Royce, който прекрати финансовите проблеми на компанията.

Инженерът-търговец

Завършил ESTA Paris и Ecole d’ingénieurs de Genève в Швейцария, Ерик Шулц е влиза в Aérospatiale/Airbus преди присъединяването през 1989г. на авиокомпанията UTA, където заема различни позиции в секторите по поддръжка и операции.

Ерик Шулц - досегашен оперативен директор на Rolls Royce Aero Engines

Ерик Шулц – досегашен оперативен директор на Rolls Royce Aero Engines

През 1996 е назначен за президент на Air Liberté Industries, тогава филиал на British Airways. Четири години по-късно започва да работи в EADS Aeroframe в САЩ и е президент на общия филил на EADS и Northrop Grumman.

През 2003 става президент на филиала Aviation Technical Services на Goodrich, базиран в Сиатъл, крепостта на Boeing, а малко по-късно оглавява и самата Goodrich Actuation Systems преди да постъпи в Rolls-Royce като генерален директор, отговарящ за газовите турбини през 2010.

Година след това излиза от аерокосмическото подразделение и става президент на дейността големи двигатели през 2013, а през 2016 президент на цялата аерокосмическа дейност за граждански цели.

Шулц разбира от продажби, но и от индустриални процеси в MRO и авиационни операции, както от предизвикателствата за един производител в пускането на самолетни програми. Разбира и от отношенията производител-доставчик.

Профил, който „пасва“ на амбициите, демонстрирани от Airbus в областта на услугите и MRO и на заден план, бъдещата дигитална платформа Skywise.

Свързани теми

Предишна публикация
IAG избра Париж за втора база на лоускоста си в Европа
Следваща публикация
Летище Мумбай обработи 969 полета за 24ч
22 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

ICBC поръча 80 самолета A320

Китайският специалист за самолети под наем потвърди поръчка за 80 самолета от семейството на А320…

Dassault представи новия Falcon 6X

Френският лидер в производството на бизнес-джетове Dassault Aviation представи най-новият си продукт в сегмента на…
Меню