Wizzair изгуби 234 млн евро за 6м, но остава оптимист

90 прочитания

Лоукост авиокомпанията превози 6,5 милиона души, 70,1% по-малко за шестте месеца до септември в сравнение с 22,1 милиона миналата година.

Унгарската авиокомпания обаче изпреварва много други превозвачи, като поддържа за същия период 72% от капацитета си.

Продажбите й се понижиха до 471 евро за периода, или 71,8% спад.

Въпреки това остава със силна ликвидност от 1,6 милиарда евро кеш, благодарение на свитите с 43% оперативни разходи.

Wizzair представи резултатите си в деня, в който Великобритания влезе в локдаун, с който забранява международните полети от 5 ноември до 5 декември 2020г. – пореден удар за авиоиндустрията.

Директорът Йозеф Варади каза, че забраната е предизвикателство за авиокомпаниите, но Wizzair има възможност за възстановяване.

Тази година компанията пусна 260 нови маршрута и навлезе на пазарите на вътрешни полети в Италия и Норвегия, получи лиценз в ОАЕ и добави нови 11 Airbus A320.

Wizzair обяви нови 13 бази с 29 базирани самолета в:

  • Донкастър, Великобритания: 2 базирани самолета и 13 нови маршрута;
  • Лондон Гетуик, Великобритания: 1 базиран самолет и 4 нови маршрута;
  • Катания, Италия: 2 базирани самолета и 5 нови маршрута;
  • Милано Малпенса, Италия: 5 базирани самолета и 29 нови маршрута;
  • Ларнака, Кипър: 3 базирани самолета и 16 нови маршрута;
  • Лвов, Украйна: 1 базиран самолет и 10 нови маршрута;
  • Тирана, Албания: 3 базирани самолета и 15 нови маршрута;
  • Бъкъу, Румъния: 2 базирани самолета и 12 нови маршрута;
  • Дортмунд, Германия: 3 базирани самолета и 20 нови маршрута;
  • Санкт Петербург, Русия: 2 базирани самолета и 10 нови маршрута;
  • Осло, Норвегия: 2 базирани самолета и 3 нови маршрута;
  • Трондхейм, Норвегия: 2 базирани самолета и 7 нови маршрута;
  • Бари, Италия: 1 базиран самолет и 3 нови маршрута.

Ако сегашните ограничения останат и през зимата, вярваме, че щетите ще са минимални, каза Варади. Дори и в най-лошия случай очаква да запази „значителна ликвидност” за този период заради силния баланс и ниските разходи до 70 милиона евро месечно при пълно приземяване на флота.

Най-лошият сценарий предвижда приземяване на всички самолети през втората половина на финансовата година до 31 март 221г., следвано от операции с намален капацитет.

Свързани теми

Предишна публикация
Най-големите авиокомпании губят $110 милиарда от началото на 2020
Следваща публикация
И чартърната HiFly се отказва от А380
90 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню