Испанският национален превозвач Iberia показа официално новата си цветова схема. Това е първата драстична промяна на ливерията за тази авиокомпания от десетилетия и честно казано, не ни харесва. Новата схема трябва да започне да се появява по испанските машини от края на ноември. Iberia е избрала един А330-200, петият във флота й, на който демонстрира новите си цветове. Твърди се, че схемата е одобрена след дълги дискусии и интервюта с над 9 000 души по време на работата по дизайна, която е извършена от консултантската компания Interbrand.
Iberia запазва традиционното червено и златно-жълто, които отразяват испанския флаг, но цялостният дизайн е доста опростен. Фюзелажът е предимно бял, което доста контрастира със сегашната схема и нейната уникалност. Отпаднало е и познатото лого с IATA кода на компанията IB на опашката, с позната корона.
В прессъобщението на компанията се казва, че „червеното ще има по-значима роля“ в новата корпоративна идентичност, която отразява „динамичността“ на авиокомпанията, както и испанската „жизненост, експресивност и творчески дух“.
За мен, с новата схема авиокомпанията се е поддала повече на внушенията на избраната брандинг компания и поетичните обяснения за значението на цветовете, за което ние, пътниците, едва ли се замисляме, но сега спокойно ще можем да объркаме опашките с още дузина много подобни маркетингови творения. Това е един от онези редки случаи, в които новаторството и предоверяването на консултантите не е дало особено позитивен резултат.