Разследването на 737 МАХ ще отнеме време

Черната кутия на Ethiopian 737 MAX

Разследването на причините за катастрофата на Ethiopian Boeing 737 MAX може да отнеме „значително време”, каза министърът на транспорта на Етиопия в събота.

„Разследването изисква внимателен анализ и значително време, за да стигне до конкретни заключения”, каза Дагмауит Моджес на пресконференция в Адис Абеба.

157 души загинаха в катастрофата на 10 март по време на полет от Адис Абеба до Найроби. Жертвите са от 35 различни страни, много от тях са пътували за конференция на ООН по въпросите за развитието и околната среда.

Boeing

Шефът на Boeing се е обадил на президента Тръмп, за да поиска временно да приземи най-добре продаващия се модел самолети, съобщи Ню Йорк Таймс. Това е станало само ден след като самият той е искал президентът да не забранява полетите.

Компанията има 4600 поръчки за 737 МАХ.

FAA

Един от фокусите на внимание сега е трейнингът за МАХ, одобрен от FAA, който остави пилотите неподготвени за новия софтуер на самолета. При въвеждането му в експлоатация Boeing смята, че пилотите, летели на предишния модел, няма да се нуждаят от допълнителни часове на симулатор и регулаторът приема.

FAA не промени правилата и след катастрофата на Lion Air приз октомври и засега няма такива намерения.

Черни кутии във френската Агенция за разследвания и анализи

Черни кутии във френската Агенция за разследвания и анализи

Разследването

Френската Агенция за разследвания и анализи /BEA/

написа в Twitter, че „Данните от CVR /cabin voice recorder/ са били успешно свалени от агенцията и предадени на етиопския разследващ екип”, без да са прослушвания аудио файловете”.

В неделя продължава работата по FDR /Flight Data Recorder/.

Американското Национално бюро за транспортна безопасност /NTSB/ изпрати трима свои служители във Франция. Черните кутии бяха изпратени във Франция, след като Германия обяви, че не може да свали записите от тях. Type Rating Президентът на САЩ се пошегува, че управлението на самолетите трябва да стане по-просто, но може и да е прав, заради скъпите сертификати.  

 

По данни на Bloomberg пилотите /в САЩ/ плащат по 70000 щатски долара за търговски лиценз и още около 30000 за приучване към нов тип самолет, което е и причината да се придържат към само един модел.

Регулаторът в САЩ /FAA/ харчи по около 230 милиона щатски долара на година за сертифициране на нови самолети и части.

Затова предложението за минимизиране на тези разходи е разбираемо, особено на фона на недостига на пилоти и стеснения пазар на самолети, обикновено свиващ избора до Boeing или Airbus.

Затова 737 МАХ е привлекателен: ъпдейтнатата версия на 737 NG решава и двата проблема – пилотите на 737 имат право да управляват и МАХ след като минат през класната стая, за така-наречения „differences training“, докато общият Type Certificate със 737 NG означава, че FAA няма нужда да изпитва всеки детайл от новия дизайн с такова внимание, както прави за нов модел самолет.

Снимки: BEA.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.