Синдикатът на Airbus иска гаранции за доставките

airbus

Синдикатът CGT на Airbus и няколко подизпълнители от аерокосмическия сектор създадоха „обща платформа”, за да получат от европейския самолетостроител гаранции за управление на веригата на доставки, съобщи АФП.

Платформата, пусната в сряда, 17 октомври 2018 по повод семинар в Тулуза на Координационния комитет на CGT в авиокосмическия сектор на френската провинция Миди-Пирене е първата в страната, според синдикатите.

„Политиката на покупки на Airbus има конкретни последици за подизпълнителите като намаление на заплатите, ограничение на ресурсите, натиск над служителите и делокализация”, каза за Ройтерс Кзавие Петраши, синдикален делегат в Airbus.

Профсъюзът основава исканията си на закона от 2017 във Франция, който предвижда наблюдение на компаниите-майки.

Според него френските компании с над 5000 служители или 10000 по света, заедно с филиалите им, да изготвят план за избягване на социалните и екологични рискове,  свързани с операциите им и тези на търговските им партньори.

Френският синдикат CGT настоява да участва в изготвянето на новия план на компанията.

Подизпълнителите

CGT успя да осъди в началото на 2018 технологичната компания Altran, която бе глобена с 10 милиона евро за неплащане за допълнителни работни часове.

Целта на платформата е да получи инструменти за измерване и контрол на условията и часовете труд. В момента синдикатите нямат как да отчетат допълнителните часове, освен ако не са поискани от мениджърите в извънредни ситуации, смятат синдикатите от Sogeti HighTech.

„Sogeti фактурира един ден работа за Airbus на база 35 часа, но често проектът или задачата не отговарят на договореното. Инженерите работят много повече, но не смеят да поискат нищо”.

За CGT въпреки здравословния ръст на авиокосмическия сектор и многобройните поръчки, служителите често „са забравени” и подчинени на „непостижими цели”. Синдикатът оценява само на 1% средното годишно увеличение на заплатата при подизпълнителите на Airbus.

Новият шеф

Гийом Фори, новият главен изпълнителен директор на Airbus наследява всички подобни проблеми, които трябва да реши.

Бившият ръководител на подразделението за хеликоптери и бивш изследовател при Peugeot поема Airbus от Том Ендерс през април 2019.

Тази седмица Airbus спечели поръчка от Kuwait Airways за А330-800, жизненоважна сделка за зациклилата програма.

Кувейт ще купи осем самолета А330 neo, но намали по-голямата си поръчка за А350 от 10 на пет.

Засега това е първият купувач на по-малката версия на А330 след като Hawaiian Airlines се отказа в началото на годината и поръча Boeing 787 Dreamliner.

Снимка: Airbus.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.