Boeing вярва, че МАХ ще полети през лятото

85 прочитания

Новият директор, Дейвид Калхун каза, че 737 МАХ ще полети след няколко месеца, преди средата на 2020г.

„Вярвам в този самолет. Вярвам, защото сме го направили. Пилотите вярват в него. Просто процедурата за сертификация е нова”, каза Калхун, който отхвърли предположенията, че производителят ще се откаже от модела.

„737 МАХ остава наш главен приоритет“, съобщи Boeing.

Пред журналисти в Сиатъл Калхун каза още, че производството ще бъде подновено преди юни. Boeing ще предупреди доставчиците си предварително.

По-рано в сряда новият директор, който пое компанията през януари говори пред работниците на фирмата.

От януари МАХ не се произвежда заради закъснение в разрешението на самолета да полети отново след двете катастрофи, които отнеха живота на 346 души. МАХ е приземен по целия свят от март 2019г.

Boeing777Х. Снимка: Boeing

Boeing777Х. Снимка: Boeing

777Х

Боинг бе принуден да отложи с един ден първия полет на 777Х, планиран за 24 януари заради времето в Сиатъл.

Доставките на 777Х, предвидени за лятото на 2019г. се забавиха заради проблеми с двигателите GE9X на General Electric, трудности с крилата и сертифицирането на софтуера.

777Х, който може да превозва 384-426 пътници има поръчки за 340 самолета, главно от най-големите авиокомпании – Emirates, Lufthansa, Cathay, Singapore и Qatar. Новият самолет ще конкурира А350 на Airbus.

Първите доставки се очакват в началото на 2021г, вместо в средата на 2020г.

 


Нов проект

Решението дали да пусне нов регионален джет с 220-270 места, което бе очаквано преди 10-месечната криза с МАХ бе изоставено заради големите разходи, свързани с големите разходи от приземяването /21,5 милиарда щатски  долара след първата катастрофа през 2018 и готовност да поеме кредит от още 10 милиарда щатски долара/.

На 23 януари обаче новият директор Калхун каза, че производителят се връща към чертожната дъска.

„Започваме отново начисто, очаквам го”, каза той.

Според говорител на Boeing Калхун е поръчал ново проучване от какъв самолет има нужда на пазара, съобщи Ройтерс. Агенцията съобщава, че преди седмици Боинг е представял детайли на NMA /New Midsize Airplane/ на някои авиокомпании, включително и лого – „theNMA” и подробности като композитна структура.

Обикновено нов самолет стига от проект до пазара за 6-7 години.

 

 

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa увеличава капацитета от Великобритания
Следваща публикация
Нова линия за Airbus А321neo в Тулуза
85 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Чехия сменя Mи-24 с Bell

Чехия възнамерява да купи десетина хеликоптера от Bell – осем транспортни и четири бойни –…

Wizz Air Abu Dhabi – вече официално

Унгарският нискоразходен гигант Wizz Air обяви, че е сключила окончателно споразумение с партньора си Abu Dhabi…
Меню