Boeing 737 MAX 10 излезе от хангара в Рентън

Boeing 737 MAX 10, Рентън, САЩ. Снимка: Boeing

Първият МАХ 10 на американския авиоконструктор излезе от производствената линия в Рентън. На церемонията пред служителите Boeing призна усилията за завършване на най-новия член на семейството 737 MAX.

Това е най-голямата версия от семейството, което се произвежда от 1965г. Може да превозва до 230 пътници и предлага най-ниските разходи на седалка на миля от всички тяснофюзелажни самолети, правени досега, твърди производителят.

Самолетът започва системни проверки и тестове на двигателите преди тестовия полет догодина.

Boeing в момента има над 550 поръчки за 737 MAX 10 от 20 клиенти по света.

Boeing 737 MAX

След като Airbus показа своя A320neo, Boeing се отказа от идеята да замени 737 с нови 787 и вместо това реши да оборудва класическия модел с по-мощни двигатели, нови крила и да направи други подобрения, като създаде серията 737 Max.

Max първоначално не предвиждаше да включва 10. След като Airbus пусна A321, Boeing отговори с MAX 9. Американският производител добави на MAX 10 и телескопичен колесник от Collins Aerospace, с който по-дългия самолет да избягва удар на опашката при излитане и кацане, без удължаване на отсека, в който се прибира.

Миналата седмица Boeing обяви, че работи с Федералната авиационна агенция на САЩ (FAA) по сертификационните полети на приземения 737 Max.

На авиосалона в Дубай Boeing получи първите поръчки за 737 МАХ 8 след приземяването му през март 2019. Докато IATA настоява за синхронизиране на графика на сертифицирането на самолета в целия свят, регулаторът на Канада поиска в мейл софтуерът за управление на полета MCAS да бъде премахнат напълно, написа New York Times.

Снимка, графика и видео: Boeing.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.