Flybe се бори за оцеляване

28 прочитания

Британската авиокомпания съобщи на служителите си, че работи за осигуряване на свежи пари.

ДОПЪЛНЕНА: 14 януари: Великобритания обмисля да се откаже да събира пътнически такси за всички вътрешни полети на Flybe, за да помогне на закъсалата авиокомпания, съобщи ВВС. По-късно през деня правителството в Лондон реши да предложи план за изплащането на големия дълг на Flybe, който се смята, че е около 100 милиона паунда. Собствениците на авиокомпанията приеха да влеят свежи пари в нея.

Най-големият регионален превозвач на Великобритания бе купен за 2,8 милиона паунда от консорциум, в който участват Virgin Atlantic и Stobart Group, които след това инвестираха десетки милиони в закъсалата авиокомпания, но тя продължи да губи.

Базираната в Ексетър Flybe превозва около 8 милиона пътници на година от Саутхемптър, Кардиф и Абърдийн до други летища във Великобритания и Европа.

Евентуален фалит би довел до загубата на около 2000 работни места в авиокомпанията и около 1400 сред доставчиците й, обявиха синдикатите.

Колапсът на регионалната авиокомпания би имал „значителен ефект” върху няколко британски летища, предупреди индустрията. Ексетър и Саутхемптър например разчитат на превозвача за част от бизнеса си.

Например таксиметрова компания в Ексетър плаща 40000 паунда за правото на достъп до терминала, съобщи ББС.

Авиокомпанията преговаря с Министерството по икономика и Министерството на транспорта, за да намери изход от кризата.

Фалиралата британска авиокомпания Thomas Cook се нуждаеше спешно от 150 милиона паунда, но кабинетът на Борис Джонсън й отказа.

Ако Flybe фалира, всички полети най-вероятно ще бъдат отменени. Тези, които вече са си купили билети, сигурно ще изгубят и полетите, и парите си. Повечето британски застрахователи не покриват тези загуби, освен ако изрично не е избран риска за Scheduled Airline Failure или подобен.

На 13 януари британските пилоти поискаха да участват в преговорите.

Фалитът на авиокомпанията би увеличил провалите в европейската авиация в последните няколко години в резултат на отслабващо търсене и все по-ожесточена конкуренция от жпп превозвачите по късите дистанции. Освен Thomas Cook през 2019 спряха да летят няколко големи авиокомпании като Air Berlin, вторият по големина германски превозвач, Monarch Airlines от Великобритания и исландската Wow Air.

Основаната през 1979г. Flybe е най-голямата независима авиокомпания в Европа, лети между 71 летища с 68 самолета по над 189 маршрута в 12 страни.

Свързани теми

Предишна публикация
American Airlines връща МАХ през юни
Следваща публикация
Уили Уолш се оттегля от IAG
28 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

А340, А380: пенсиониране

Virgin Atlantic потвърди, че ще приземи останалия си флот от 5 самолета А340, докато Air…
Меню