Air France се сбогува с първия си A380

323 прочитания

Френската национална авиокомпания Air France се сбогува с един от първите си А380, с което стартира процеса на пенсиониране на самолетите от този тип в нейния флот.

Последният полет на машината с регистрация F-HPJB беше до Малта, където самолетът ще остане на временно съхранение. Еър Франс го връща на лизинговата компания Dr.Peters Group, която трябва да реши по-нататъшната му съдба. F-HPJB лети за френската авиокомпания от 2010 година, когато се присъединява към флота като втория самолет от този тип. След като летя 10 години със суперджъмбото, превозвачът не крие, че е загубил интерес към самолетът-икона и планира на пепсионира всичките си машини до 2022 г.

С това Air France става втората авиокомпания в света, след Singapore Airlrnes, която пенсионира А380. Азиатския превозвач вече извади 5 машини от типа то флота си. Първият А380 за гражданската авиация изобщо, с регистрация 9V-SKA, който беше опериран от Сингапур в продължение на 10 години, беше напълно разглобен преди две години в Тарб, Франция, от европейската компания за рециклиране на самолети Aerosave. Процесът по разглобяването на всички рециклируеми компоненти по самолета е отнел 11 месеца.

Първият разглобен за скрап и рециклиране А380 летя само 10 години за Singapore Airlines

Първият разглобен за скрап и рециклиране А380 летя само 10 години за Singapore Airlines

Дните на А380 приключват, тъй като повечето авиокомпании предпочитат по-ефективните двумоторни алтернативи, като Боинг 777 и Еърбъс А350. По тази причина производителя Еърбъс реши да прекрати програмата по производството на самолета по-рано тази година и ще достави последния поръчан А380 на Емирейтс през 2022.

Еърбъс обаче възнамерява да продължи с маркетинговата кампания по промотиране на самолета на вторичния пазар, където две машини вече бяха препродадени на португалския чартърен и лизингов оператор HiFly.

До момента са доставени 239 А380 на 15 различни авиокомпании по света.

Португалската HiFly засега е единствения клиент на А380 на вторичния пазар. Ще има ли още?

Португалската HiFly засега е единствения клиент на А380 на вторичния пазар. Ще има ли още?

Свързани теми

Предишна публикация
Турската Atlas Global спря полетите
Следваща публикация
BA изпълни най-късия полет с Boeing 747
323 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

А380 при кросуинд на LHR

Бурята Денис затрудни операциите на Лондон Хийтроу. Airbus 380 на Etihad Airways направи трудно, но…

Brussels Airlines се отказа от Sukhoi Superjet

Белгийският национален превозвач Brussels Airlines, част от групата на Lufthansa, изведе от експлоатация всичките си…
Меню