Проектът Sunrise на Qantas

Boeing Dreamliner 787-9 Qantas

Проектът Sunrise на Qantas тества възможностите за нов стоп полет между JFK и Австралия от 2022-23 с Dreamliner 787-9.

Маршрутът ще се поддържа или с А350, или с Boeing 777X, три самолета 787-9 на Qantas ще започнат да летят по него в четвъртото тримесечие на годината, за да съберат данни за ултра-дългите полети на авиокомпанията.

Първият от тях, VH-ZHI с двигатели GEnx излетя от JFK с полет QF7879 малко преди 21:30 на 18 октомври и кацна 19 часа и 16 минути по-късно в Сидни, Австралия.

 

На борда имаше само 50 пътници, екипаж с четирима пилоти и никакви товари. Сред 50-те бяха шестима доброволци – лоялни клиенти на Quantas, чийто данни се записват със специални устройства, част от Проекта Sunrise.

Проектът Sunrise на Qantas

Проектът Sunrise на Qantas

Полетът от Ню Йорк бе управляван от Сиатъл и след това прехвърлен на Лос Анджелис, преди да мине над Нова Каледония. Дистанцията Ню Йорк-Сидни е 16200 км.   Как се издържа 20-часов полет Центърът Чарлс Пъркинс на университета в Сидни ръководи проекта за изследване на начините за намаляване на умората от дълги полети Project Sunrise на Quantas. Първоначалните проучвания показват, че 54% от всички са използвали тапи за уши или шумозаглушаващи слушалки. 24% са се въздържали от употреба на алкохол. 38% обаче са употребявали алкохол, за да спят по време на дълъг полет. След полета 39% са потърсили здравословна храна, за да се възстановят.   Какво не правят пътниците след дълъг полет

            • Не излизат на слънце /47%/

 

        Проучването е обхванало 500 пътници на Quantas, летели с полети от над 9 часа.  


ДОПЪЛНЕНИЕ /08:00ч/: Как премина полет QF7879

Директорът на Qantas нарече полета „исторически момент” за авиокомпанията и световната авиация.

„Това е първият от трите тестови полета, след които ще се направят препоръки как да намалим умората на пилотите и как да се справим с умората на пътниците”, каза Алън Джойс след кацането на летище Сидни.

След излитане пътниците настроиха часовниците си на часовата зона на Сидни и останаха будни до падането на нощта в Източна Австралия с помощта на осветление, упражнения, кафе и храна с подправки.

Шест часа по-късно те получиха храна с високо съдържание на въглехидрати, бяха посъветвани да не гледат екрани и осветлението бе приглушено, за да им позволи да спят.

Проф. Мери Каръл, изследователка от Charles Perkins Centre на университета в Сидни /специалист по когнитивна психология/, която ръководи експеримента каза за АФП, че иновативният подход цели минимален джетлег.

„Очаквам да прекарат нормален ден и да имат нормален сън през нощта”. Керъл призна, че се е чувствала „много добре” по време на полета.

Пилотите на борда също носеха устройства, измерващи мозъчната дейност и ниво на реакции.

Австралийската и международната пилотска асоциация, които представляваха пилотите на Qantas изразиха опасения за недостатъчната  почивка по време на ултра-дългите полети и поискаха „дългосрочно научно изследване” на последиците им за екипажите.

Пилотите ще бъдат изследвани от Cooperative Research Centre for Alertness, Safety and Productivity – организацията, обединяваща представители на индустрията, правителството и академичните среди.

Проучването е важно за Qantas, за да може да убеди австралийския регулатор CASA да позволи оперирането на ултра-дългия полет.

Авиокомпанията трябва да убеди и пилотите да подпишат нов договор за заплатите с „подобрения в производителността”.

Авиокомпанията ще вземе твърдо решение дали да стартира полетите и ако ги одобри ще вложи милиони долари в операциите.

Снимки: Qantas.

 

 

 

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.