Германия вдига таксите на самолетните билети със 75%

7 прочитания

Германия реши да вдигне таксите върху всички самолетни билети по вътрешни и международни полети от април 2020г. в опит да намали въглеродните емисии от самолетния трафик и да напълни хазната.

Канцлерът Меркел си прави сметката по този начин да компенсира загубата от постъпления догодина, когато ще намали ДДС от билетите за влак – решение, което трябва да накара потребителите да изберат по-малко замърсяващия според правителството в Берлин превоз.

Таксите в Германия от април 2020г.

  • Вътрешни и европейски полети – 13,03 евро /преди 7,50 евро/
  • Средно дълги полети – 33,01 евро /преди 23,43 евро/
  • Дълги полети – 59,43 евро /преди 42,18 евро/.

Германия разчита да събере допълнителни 740 милиона евро годишно от самолетни билети. /Първоначалните очаквания бяха за по-ниски такси, целящи общо 500 милиона евро допълнителни приходи в бюджета за година./

Deutsche Ban ще свали наполовина ДДС-то на билетите, което сега е 19% и ще го направи само 7%.

Критики

Ryanair и авиационното лоби BDL критикуваха решението за допълнителния данък. Те обявиха, че така няма да се намалят емисиите, но ще се отразят мащабно върху големите обеми на лоукост превозвачите повече, отколкото на националната авиокомпания Lufthansa.

Карстен Шпор, директор на Луфтханза, критикува конкурентите си затова, че предлагат самолетни билети по 10 евро и каза, че толкова ниски цени за икономически и екологична безотговорност.

Какво означава увеличението на таксите?

От април, ако планирате да летите до или от Германия, би трябвало да очаквате билетът ви да е по-скъп. Това ще се отнася както за цената, която плащате, така и за милите, които печелите, ако авиокомпанията има програма за лоялност /лоукост авиокомпаниите не позволяват да се натрупват мили, за да се печелят намаления или привилегии/.

Франция

Франция предложи въвеждането на европейска такса върху горивата на самолети и кораби, съобщи министърът на икономиката Брюно Льомер на 15 октомври.

Идеята не е нова.

През май 2018г. ЕК поиска проучване за евентуално облагане на керосина с около 33 евроцента на литър.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Проектът Sunrise на Qantas
Следваща публикация
Etihad и Air Arabia правят лоукост авиокомпания
7 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Нова линия за Airbus А321neo в Тулуза

До средата на 2022г. сегашната производствена линия Lagardere в Тулуза ще добави дигитално осъвременено производство…

FedEx обяви стипендии за $2,5 милиона

Американската куриерска компания FedEx, която има най-голямата в света транспортна мрежа, отдели 2,5 милиона щатски долара…

Airbus поема C Series на Bombardier от 1 юли

Помощта от Airbus практически гарантира, че CSeries ще остане сериозен глобален конкурент Европейският консорциум ще…
Меню