Швейцарската авиокомпания Swiss International Air Lines очаква проблемите с двигателите Pratt & Whitney PW1500G (GTF), които задвижват нейните самолети Airbus A220-100 и A220-300, да продължат поне до края на това десетилетие.
„Това действително е ситуация, която ни тревожи изключително много“, заяви главният изпълнителен директор на Swiss Йенс Фелингер пред Aviation Week на 14 октомври в Цюрих.
Като дъщерна компания на Lufthansa Group, Swiss бе първият оператор и стартиращ клиент на по-малката версия A220-100, задвижван от PW1524G. В момента във флота ѝ остават девет самолета от 125-местния вариант и 21 по-големи A220-300 със 145 места. Според базата данни FleetDiscovery на Aviation Week Intelligence Network средната възраст на флота A220 на Swiss е 7,89 години.

„В рамките на нашия флот за къси и средни разстояния, повече от 10 самолета в момента са приземени—повечето заради проблеми с двигателите“, каза Фелингер. „При A220 очакваме около 10 самолета да останат паркирани през следващата година по технически причини. Това е значителен оперативен проблем и работим по различни компенсаторни мерки, за да поддържаме производителността … Изглежда, че ще се справяме с този проблем до края на десетилетието,“ добавя шефът на SWISS.
Инструментът Tracked Aircraft Utilization на Aviation Week Intelligence Network отчита, че швейцарските A220-ки регистрират около 6 100 летателни часа през септември 2019 г., но само около 4 600 през септември 2025 г., което представлява спад от приблизително 25%. SWISS експлоатира и 17 самолета от семейството A320neo с двигатели PW1100G.
„При A320neo ситуацията е донякъде по-спокойна, в момента три самолета са на земята. Очакваме обаче този брой да нарасне до пет през следващата година … и това е ситуация, от която изобщо не сме доволни“, допълни Фелингер.

Попитан дали Pratt & Whitney отделя твърде много внимание на решаването на проблемите с GTF при глобалния флот от A320neo и пренебрегва A220, той отговори дипломатично: „Ние искаме и двата самолета да летят, но факт е, че имаме повече приземени A220, отколкото A320neo.“
Когато бе попитан дали в бъдеще SWISS ще се фокусира по-скоро върху по-големи теснолинейни самолети от рода на A320, директорът отбеляза, че когато A220 лети, това е отлична машина—ефективна и икономична. „Този самолет е аналогичен на нашия нов Airbus A350 – самолет от следващо поколение. Но това важи само когато той лети. Днес A220 го прави в ограничена степен. Затова трябва да обмислим и по-нататъшно развитие с A320“, каза Фелингер.
SWISS осъществи първия търговски полет с A220-100 на 15 юли 2016 г., когато машината все още се наричаше Bombardier CS100, преди програмата да бъде придобита от Airbus през 2018 година.