Шефът на Boom Supersonic твърди, че Китай влиза в надпреварата за нов свръхзвуков пътнически самолет

99 прочитания

Изпълнителният директор и основател на Boom Supersonic, Блейк Шол твърди, че Китай е „влязъл в надпреварата“ за свръхзвуков самолет, тъй като се появиха слухове, че държавната самолетостроителна компания COMAC вече напредва с разработката на такъв.  

На 29 март South China Morning Post съобщи, че публикувани документи предполагат, че COMAC напредва с планове за комерсиален свръхзвуков полет и представяне на самолет с моделно означение C949.  Според изданието, дизайнерът на COMAC Ву Дауей, е представил планове на списанието Acta Aeronautica Sinica, които ще поставят Китай в челните редици на свръхзвуковите полети.  

Предложеният свръхзвуков самолет ще има обхват от 6800 мили (10 944 км), конфигуриран за между 28 и 48 пътници с възможност да пътува между Шанхай и Лос Анджелис за около пет часа. Показателно е, че South China Morning Post съобщава, че COMAC C949 ще предложи значително намаляване на шума в сравнение с Concorde – единственият сериен пътнически свръхзвуков самолет.  

Блейк Шол, чиято компания Boom разработва свой собствен пътнически свръхзвуков самолет, наречен Overture, сподели в социалните медии какво е мнението му относно тези планове.  

„Китай влезе в свръхзвукова надпревара. Този дизайн очевидно не е реален, но няма да остане такъв за дълго. Но ние ще ги победим. Аз съм в отбора @boomaero и отбора на САЩ“, написа Шол на 31 март 2025 г. 

Шефът на Boom Supersonic също се оплака, че западът пропилява преднината си в разработването на самолети.  

„Нито Boeing, нито Airbus са пуснали изцяло нов самолет от 20 години. Самолетът е изобретен тук, в САЩ, но наблюдаваме катастрофа на забавен каданс, тъй като преднината на Запада в авиацията е пропиляна без основателна причина. Трябва да изобретим и построим следващото поколение самолети тук, в Америка“, добавя Шол.

На 28 януари тази година Boom Supersonic записа нов успех със своя демонстратор XB-1, който преодоля звуковата бариера за трети и последен път по време на тестов полет. 

Този тестов полет беше използван и за тестване на „Boomless Cruise“, в който въпреки движението със свръхзвукова скорост, звукът от преминаването на звуковата бариера не достига до земята. 

Свързани теми

C949СВРЪХЗВУКОВ ПЪТНИЧЕСКИ САМОЛЕТCOMACBOOM SUPERSONIC
Предишна публикация
Два самолета от демонстрационната група Patrouille de France се сблъскаха във въздуха
Следваща публикация
Човешка грешка е основната причина за катастрофата на товарния Боинг 737 във Вилнюс миналия ноември, според междинния доклад
99 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Китай сертифицира C919

Китайският авиационен регулатор е издал типов сертификат на тяснофюзелажния лайнер Comac C919. Това отваря пътя…
keyboard_arrow_up