Изпълнителният директор и основател на Boom Supersonic, Блейк Шол твърди, че Китай е „влязъл в надпреварата“ за свръхзвуков самолет, тъй като се появиха слухове, че държавната самолетостроителна компания COMAC вече напредва с разработката на такъв.
На 29 март South China Morning Post съобщи, че публикувани документи предполагат, че COMAC напредва с планове за комерсиален свръхзвуков полет и представяне на самолет с моделно означение C949. Според изданието, дизайнерът на COMAC Ву Дауей, е представил планове на списанието Acta Aeronautica Sinica, които ще поставят Китай в челните редици на свръхзвуковите полети.
Предложеният свръхзвуков самолет ще има обхват от 6800 мили (10 944 км), конфигуриран за между 28 и 48 пътници с възможност да пътува между Шанхай и Лос Анджелис за около пет часа. Показателно е, че South China Morning Post съобщава, че COMAC C949 ще предложи значително намаляване на шума в сравнение с Concorde – единственият сериен пътнически свръхзвуков самолет.
Блейк Шол, чиято компания Boom разработва свой собствен пътнически свръхзвуков самолет, наречен Overture, сподели в социалните медии какво е мнението му относно тези планове.
„Китай влезе в свръхзвукова надпревара. Този дизайн очевидно не е реален, но няма да остане такъв за дълго. Но ние ще ги победим. Аз съм в отбора @boomaero и отбора на САЩ“, написа Шол на 31 март 2025 г.
A'ight folks, it's no surprise, but China has now officially entered the supersonic race. Game on. Let's beat 'em. 🇺🇸 pic.twitter.com/sQHU7jGX0d
— Blake Scholl 🛫 (@bscholl) March 29, 2025
Шефът на Boom Supersonic също се оплака, че западът пропилява преднината си в разработването на самолети.
„Нито Boeing, нито Airbus са пуснали изцяло нов самолет от 20 години. Самолетът е изобретен тук, в САЩ, но наблюдаваме катастрофа на забавен каданс, тъй като преднината на Запада в авиацията е пропиляна без основателна причина. Трябва да изобретим и построим следващото поколение самолети тук, в Америка“, добавя Шол.
На 28 януари тази година Boom Supersonic записа нов успех със своя демонстратор XB-1, който преодоля звуковата бариера за трети и последен път по време на тестов полет.
Този тестов полет беше използван и за тестване на „Boomless Cruise“, в който въпреки движението със свръхзвукова скорост, звукът от преминаването на звуковата бариера не достига до земята.