Китайският C919 успешно завърши тестовите полети

272 прочитания

COMAC обяви, че китайската сертификационна програма е изпълнена

Китайската национална самолетостроителна компания COMAC обяви на 23 юли, че е завършила успешно цялата програма от тестови полети на бъдещия си флагман С-919. Следва самолетът да получи китайски типов сертификат, за да се превърне в най-новия пътнически модел местно производство.

Според официалното съобщение, решението е взето на среща на сертификационната комисия във Вейнан на 19 юли, където официално завършва сертификационната тестова програма, изпълнена от общо 6 прототипа на С-919.

COMAC C919 e вторият пътнически реактивен самолет, който китайската самолетостроителна индустрия ще се опита да произвежда серийно, след ARJ-21

Началото на тестовите полети беше дадено на 5 май 2017-а, като скоро след това инженерите откриха структурни дефекти по окачването на гондолите на двигателите и в опашната част, които трябваше да бъдат отстранени. В резултат на това тестовата програма тръгна доста бавно, а през 2020 беше напълно замразена, заради Ковид-ограниченията.

Тестовите полети са възобновени едва година по-късно, но отново напредват бавно, заради продължаващите пандемични мерки и китайската политика за „нулев Ковид“.

Спецификациите на C-919

China Eastern е стартовия клиент на новия С919 и един от 6-те прототипа е боядисан в нейните цветове

COMAC C919 e тяснофюзелажен самолет с капацитет от 158 пътнически седалки в двукласова конфигурация или до 174 в еднокласова. Допълнително ще се предлага „динамична кабина“, която ще позволява вместването на до 192 седалки.

Обсегът на стандартния модел е до 2 200 мили или 4 074 км, а моделът С919ER с удължен обсег трябва да прелита до 5 556 км. Максималната излетна маса на ER модела е 78 900 кг, а на нормалвната 75 100кг.

Двигателите са същите, които задвижват европейският му аналог А320neo. Версията за С919 е LEAP 1C, вариант на 1А, произвеждан от консорциума CFM.

Свързани теми

Предишна публикация
Wizz Air не получи разрешение за полети до САЩ
Следваща публикация
Boeing и Airbus се борят за поръчки за над $210 млрд във Фарнбъро
272 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ембраер вече не се продава

След провала на сделката по придобиване на пътническото подразделение на бразилската Ембраер от Боинг по-рано…

Safran пусна заводите в Китай

Производителят на двигатели Safran съобщи, че плавно възстановява производството в Европа, след като заводитете му…
Меню