Сръбският национален превозвач Air Serbia официално обяви стартирането на нова директна линия между столицата Белград и летище Шанхай/Пудонг. Полетите ще започнат на 11 януари следващата година, а това ще е третата дестинация на сръбския превозвач в Китай.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2024/10/Air-Serbia-Economy-1-830x553-1.jpg)
Салонът на новия А330-200 на Еър Сърбия в икономична класа. Самолетът разполага с 22 седалки в Бизнес класа и 240 в икономична
На 30 септември Еър Сърбия откри редовната си линия с първи полет до китайския град Гуанжоу, която е втората дестинация в страната след Тянжън, до която авиокомпанията оперира от декември 2022 година с един от своите два широкофюзелажни самолета Еърбъс А330-200.
За да подсили експанзията си в Азия и Северна Америка Air Serbia получи трети А330-200 в началото на октомври, а до началото на следващата година се очаква и пристигането на четвърти самолет от типа, който идва от обявилата несъстоятелност белгийска авиокомпания Air Belgium.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2024/10/JU-A330-03-e1728582732485.jpg)
Третият А330-200 на Еър Сърбия е с регистрация YU-ARD и също е бивша машина на Air Belgium, откъдето ще дойде и четвъртият им представител на типа
Северноамериканската мрежа на Еър Сърбия за момента включва само полети до Ню Йорк и Чикаго, но с идването на четвъртия самолет ще бъдат разкрити още нови линии до Северна Америка, една от които ще бъде Торонто.
С новото развитие към началото на октомври сръбския превозвач разполага с флот от 26 собствени самолета, от които 10 ATR-72, 10 Airbus A319, 3 A320 и 3 A330. Скоро към тях ще се присъединят и поне 2 броя Ембраер Е-195, с които авиокомпанията възнамерява да замените своите А319. В допълнение към тези самолети за летния сезон Еър Сърбия разчиташе и на 6 самолета на мокър лизинг, сред които 2 Ембраера Е-190 от България Еър и един А320 от българската Fly2Sky.