Повреда в двигателя на самолет на Cathay Pacific А350-1000 B-LXI по време на полет предизвика препоръката на европейския авиационен регулатор, съобщи Ройтерс.
Според EASA еднократната инспекция се налага да бъде направена профилактично, за да се предотвратят подобни бъдещи ситуации.
Решението е било взето след консултация с китайския регулатор и разследващи в Хонконг, с Airbus и производителя на двигателите Trent XWB-97 Rolls-Royce, които потвърдиха модела и съобщиха, че няма да коментират, докато тече разследването.
В началото на седмицата след излитане на полет CX383 от Хонконг за Цюрих възникна пожар в десния двигател. Пилотите съобщиха, че са загасили пожара и поискаха разрешение да изхвърлят гориво преди да се върнат обратно в Хонконг.
Cathay реши да провери всичките си А350.
Авиокомпанията съобщи, че подмяна на дефектиралата част се налага при 15 от общо 48 А350 във флота й и че до събота иска да върне всички самолети в графика.
Най-големият оператор в света на А350, Singapore Airlines с 64 А350 започна да ги проверява.
Etihad съобщи в четвъртък, че също е направил инспекция, но не е открил никакви проблеми.
Japan Airlines провери всичките си пет А350-1000 и не намери проблем, след което каза, че започва инспекции на 15-те си А350-900.
EASA съобщи, че може да не се наложи глобална инспекция на А350.
Според Авиейшън хералд вероятно става дума за проблем в горивопровод.