Lufthansa City: Коя е новата авиокомпания и къде ще лети?

274 прочитания

Новата авиокомпания от групата Луфтханза ще направи първи официален полет на 26 юни 2024, с който ще започне свързването на Германия с дестинации на близки и средни разстояния под бранда Lufthansa City.

Продажбата на билети по маршрутите на новия превозвач вече стартираха, като са фокусирани върху свързващи полети до двата основни хъба на компанията-майка във Франкфурт и Мюнхен.

Къде ще лети Lufthansa City и как това променя картата на полетите в Европа?

Първият полет ще бъде изпълнен по линията Мюнхен-Бирмингам със самолет А319, показват данните на Cirium. Новият превозвач ще оперира редом със съществуващата дъщерна компания със сходно име Lufthansa CityLine, която също обслужва вътрешни и близки дестинации от Мюнхен и Франкфурт.

Bombardier /Mitsubishi/ CRJ-900LR, които остават във флота на Lufthansa CityLine

Към днешна дата през 2024 вътрешните полети включват летищата Берлин, Бремен, Кьолн, Дюселдорф, Хамбург и Хановер.

Извън Германия, новият оператор първоначално ще лети до Бордо във Франция и до Манчестър и Бирмингам във Великобритания. Към мрежата поетапно ще се добавят и още европейски дестинации.

През 2025-а в разписанието на Lufthansa City вече ще влизат Париж /CDG/, Тулуза и Лион във Франция, Билбао и Барселона в Испания, Прага, Любляна, Загреб, Краков, Белград, Букурещ, София, Хелзинки, Гьотеборг, Осло, Люксембург и Дъблин.

Разликата между City и CityLine

Въпреки сходните имена Lufthansa City и Lufthansa CityLine са две отделни дъщерни дружества в компанията-майка и Lufthansa Group. Според германския превозвач, новата авиокомпания ще обслужва пазари, които досега не са покривани от съименника, което ще й позволи да намали разходите и затвърди конкурентноспособността на превозвача по средни по дължина маршрути.

Предишният опит за подобна авиокомпания в авиокомпанията в LH се казваше Lufthansa Regional. Това е един от нейните Embraer E-190, които в момента са част от CityLine

Lufthansa CityLine допреди пандемията оперираше под марката Lufthansa Regional, но след ребрандинга на компанията-майка самолетите получиха основната окраска и брандинг на превозвача с малък надпис Operated by Lufthansa CityLine в предната част.

Някои от самолетите в Lufthansa Regional дори имаха различно лого на опашката, като този CRJ-700

Противници на поредното разделение в групата са германските профсъюзи. Организацията на пилотите Vereinigung Cockpit (VC) твърди, че новото дружество е създадено, за да се заобиколят договорните задължения към служителите в Lufthansa Group, които са окуражавани да поемат длъжности в новата фирма.

На същото мнение е и паневропейската организация Centre for Aviation (CAPA), според която Lufthansa City е още една платформа за избягване на обвързващите клаузи в договорите на пилотите и екипажите, което й позволява свиване на разходите и повече гъвкавост при назначенията, но и много по-слаба защита за служителите.

Обслужването и услугите в Lufthansa City няма да се различават особено от тези в основния превозвач, които по регионалните линии и без това бяха достигнали нивото на нискоразходните оператори със заплащане на всички допълнителни услуги, като приоритетен бординг, избрани места, храна, чекиран багаж и т.н.

Резервацията на билети ще може да става както през съществуващия уебсайт на LH, така и през новата страница на City.

Към момента новата авиокомпания официално разполага с едва 3 самолета А319-100, прехвърлени от нискоразходния бранд Eurowings. През 2025-а към бранда ще се присъединят още няколко А319 от основния флот на LH и по всяка вероятност няколко А320.

Рендеринг от Еърбъс на бъдещия А220-300 в цветовете на Lufthansa City

Lufthansa City има договор с Еърбъс за общо 40 самолета от семейството А220-300 и още 20 опции, като доставките трябва да започнат през 2026-а.

снимки: Lufthansa, Wikimedia, Airbus

Свързани теми

Предишна публикация
EL AL ще поръча поне 30 Боинг 737 МАХ
Следваща публикация
Черноморските летища с 20% спад на пътниците през май
274 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ще продаде ли Lufthansa LSG Sky Chefs

Deutsche Lufthansa проучва възможностите да продаде кетъринговата компания LSG Sky Chefs, съобщава Bloomberg, цитирайки неназовани…

Сбогом, Air Berlin!

27 октомври 2017, 21:46 – на летище Тегел в Берлин каца последният полет на Air…

Кой иска Thomas Cook

Почти 200-годишният британски туроператор Thomas Cook привлече интерес към части от бизнеса си, съобщи ББС.…
Меню