Новата авиокомпания от групата Луфтханза ще направи първи официален полет на 26 юни 2024, с който ще започне свързването на Германия с дестинации на близки и средни разстояния под бранда Lufthansa City.
Продажбата на билети по маршрутите на новия превозвач вече стартираха, като са фокусирани върху свързващи полети до двата основни хъба на компанията-майка във Франкфурт и Мюнхен.
Къде ще лети Lufthansa City и как това променя картата на полетите в Европа?
Първият полет ще бъде изпълнен по линията Мюнхен-Бирмингам със самолет А319, показват данните на Cirium. Новият превозвач ще оперира редом със съществуващата дъщерна компания със сходно име Lufthansa CityLine, която също обслужва вътрешни и близки дестинации от Мюнхен и Франкфурт.
Към днешна дата през 2024 вътрешните полети включват летищата Берлин, Бремен, Кьолн, Дюселдорф, Хамбург и Хановер.
Извън Германия, новият оператор първоначално ще лети до Бордо във Франция и до Манчестър и Бирмингам във Великобритания. Към мрежата поетапно ще се добавят и още европейски дестинации.
През 2025-а в разписанието на Lufthansa City вече ще влизат Париж /CDG/, Тулуза и Лион във Франция, Билбао и Барселона в Испания, Прага, Любляна, Загреб, Краков, Белград, Букурещ, София, Хелзинки, Гьотеборг, Осло, Люксембург и Дъблин.
Разликата между City и CityLine
Въпреки сходните имена Lufthansa City и Lufthansa CityLine са две отделни дъщерни дружества в компанията-майка и Lufthansa Group. Според германския превозвач, новата авиокомпания ще обслужва пазари, които досега не са покривани от съименника, което ще й позволи да намали разходите и затвърди конкурентноспособността на превозвача по средни по дължина маршрути.
Lufthansa CityLine допреди пандемията оперираше под марката Lufthansa Regional, но след ребрандинга на компанията-майка самолетите получиха основната окраска и брандинг на превозвача с малък надпис Operated by Lufthansa CityLine в предната част.
Противници на поредното разделение в групата са германските профсъюзи. Организацията на пилотите Vereinigung Cockpit (VC) твърди, че новото дружество е създадено, за да се заобиколят договорните задължения към служителите в Lufthansa Group, които са окуражавани да поемат длъжности в новата фирма.
На същото мнение е и паневропейската организация Centre for Aviation (CAPA), според която Lufthansa City е още една платформа за избягване на обвързващите клаузи в договорите на пилотите и екипажите, което й позволява свиване на разходите и повече гъвкавост при назначенията, но и много по-слаба защита за служителите.
Обслужването и услугите в Lufthansa City няма да се различават особено от тези в основния превозвач, които по регионалните линии и без това бяха достигнали нивото на нискоразходните оператори със заплащане на всички допълнителни услуги, като приоритетен бординг, избрани места, храна, чекиран багаж и т.н.
Резервацията на билети ще може да става както през съществуващия уебсайт на LH, така и през новата страница на City.
Към момента новата авиокомпания официално разполага с едва 3 самолета А319-100, прехвърлени от нискоразходния бранд Eurowings. През 2025-а към бранда ще се присъединят още няколко А319 от основния флот на LH и по всяка вероятност няколко А320.
Lufthansa City има договор с Еърбъс за общо 40 самолета от семейството А220-300 и още 20 опции, като доставките трябва да започнат през 2026-а.
снимки: Lufthansa, Wikimedia, Airbus