Lufthansa City: Коя е новата авиокомпания и къде ще лети?

252 прочитания

Новата авиокомпания от групата Луфтханза ще направи първи официален полет на 26 юни 2024, с който ще започне свързването на Германия с дестинации на близки и средни разстояния под бранда Lufthansa City.

Продажбата на билети по маршрутите на новия превозвач вече стартираха, като са фокусирани върху свързващи полети до двата основни хъба на компанията-майка във Франкфурт и Мюнхен.

Къде ще лети Lufthansa City и как това променя картата на полетите в Европа?

Първият полет ще бъде изпълнен по линията Мюнхен-Бирмингам със самолет А319, показват данните на Cirium. Новият превозвач ще оперира редом със съществуващата дъщерна компания със сходно име Lufthansa CityLine, която също обслужва вътрешни и близки дестинации от Мюнхен и Франкфурт.

Bombardier /Mitsubishi/ CRJ-900LR, които остават във флота на Lufthansa CityLine

Към днешна дата през 2024 вътрешните полети включват летищата Берлин, Бремен, Кьолн, Дюселдорф, Хамбург и Хановер.

Извън Германия, новият оператор първоначално ще лети до Бордо във Франция и до Манчестър и Бирмингам във Великобритания. Към мрежата поетапно ще се добавят и още европейски дестинации.

През 2025-а в разписанието на Lufthansa City вече ще влизат Париж /CDG/, Тулуза и Лион във Франция, Билбао и Барселона в Испания, Прага, Любляна, Загреб, Краков, Белград, Букурещ, София, Хелзинки, Гьотеборг, Осло, Люксембург и Дъблин.

Разликата между City и CityLine

Въпреки сходните имена Lufthansa City и Lufthansa CityLine са две отделни дъщерни дружества в компанията-майка и Lufthansa Group. Според германския превозвач, новата авиокомпания ще обслужва пазари, които досега не са покривани от съименника, което ще й позволи да намали разходите и затвърди конкурентноспособността на превозвача по средни по дължина маршрути.

Предишният опит за подобна авиокомпания в авиокомпанията в LH се казваше Lufthansa Regional. Това е един от нейните Embraer E-190, които в момента са част от CityLine

Lufthansa CityLine допреди пандемията оперираше под марката Lufthansa Regional, но след ребрандинга на компанията-майка самолетите получиха основната окраска и брандинг на превозвача с малък надпис Operated by Lufthansa CityLine в предната част.

Някои от самолетите в Lufthansa Regional дори имаха различно лого на опашката, като този CRJ-700

Противници на поредното разделение в групата са германските профсъюзи. Организацията на пилотите Vereinigung Cockpit (VC) твърди, че новото дружество е създадено, за да се заобиколят договорните задължения към служителите в Lufthansa Group, които са окуражавани да поемат длъжности в новата фирма.

На същото мнение е и паневропейската организация Centre for Aviation (CAPA), според която Lufthansa City е още една платформа за избягване на обвързващите клаузи в договорите на пилотите и екипажите, което й позволява свиване на разходите и повече гъвкавост при назначенията, но и много по-слаба защита за служителите.

Обслужването и услугите в Lufthansa City няма да се различават особено от тези в основния превозвач, които по регионалните линии и без това бяха достигнали нивото на нискоразходните оператори със заплащане на всички допълнителни услуги, като приоритетен бординг, избрани места, храна, чекиран багаж и т.н.

Резервацията на билети ще може да става както през съществуващия уебсайт на LH, така и през новата страница на City.

Към момента новата авиокомпания официално разполага с едва 3 самолета А319-100, прехвърлени от нискоразходния бранд Eurowings. През 2025-а към бранда ще се присъединят още няколко А319 от основния флот на LH и по всяка вероятност няколко А320.

Рендеринг от Еърбъс на бъдещия А220-300 в цветовете на Lufthansa City

Lufthansa City има договор с Еърбъс за общо 40 самолета от семейството А220-300 и още 20 опции, като доставките трябва да започнат през 2026-а.

снимки: Lufthansa, Wikimedia, Airbus

Свързани теми

Предишна публикация
EL AL ще поръча поне 30 Боинг 737 МАХ
Следваща публикация
Черноморските летища с 20% спад на пътниците през май
252 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Lufthansa приземява 150 самолета

Германската авиокомпания Lufthansa обяви, че спира 150 от общо 770 самолета в групата, заради „извънредни…

Специална ливрея за новата ITA

Новият италиански национален превозвач ITA – Italia Transporto Aereo, който трябва да стартира операции на…

Lufthansa поръча още neo

Lufthansa поръча самолети за близо $1 милиард. Германската компания обяви поръчка за три А320 за…
Меню