Историята с изгубеното коте, която застраши репутацията на Aegean Airlines

108 прочитания

Гръцката авиокомпания беше принудена да влезе в оправдателен режим, след като подцени случая с изгубения домашен любимец

Най-голямата гръцка авиокомпания Aegean Airlines беше подложена на безпрецедентен обществен натиск, заради случая от началото на месец март 2024 с изчезването на малко коте от неин полет от летище Ханя на остров Крит до Мюнхен, с междинно кацане в Атина.

Родри

Историята започва, когато стопанката на котето, което се казва Родри и е сляпо с едното око, пристига на летището в Ханя на 8 март. Тя ще пътува с Родри и още две котки, които са настанени в одобрени за целта кутии за пренасяне на домашни любимци и са чекирани според правилата за превоз от служителите на местното летище. Според правилата на авиокомпанията обаче, в пътническата кабина на самолета на всеки полет не може да се превозват повече от 2 домашни любимеца – котки или малки кучета до определени размери и тегло. Тъй като в случая животинките са повече, кутиите с трите котки са приети на борда, но като чекиран багаж за настаняване в багажните отделения на самолета.

По време на трансфера в Атина стопанката иска да види животните си, при което установява, че кутията на Родри е повредена. Още по-лошото е, че в резултат от повредата в горната част се е образувала пукнатина и малка дупка, през която котето е успяло да избяга.

Счупената кутия на Родри, снимана от стопанката на котето.

Служителите на летището в гръцката столица обяснили на стопанката, че кутията за пренасяне е пристигнала повредена от Ханя и отказали да поемат отговорност, също както и превозвача Aegean. Последвалата публикация на стопанката в социалните мрежи разказваща историята и неадекватната и бавна реакция на летището и авиокомпанията, които четвърди ден не дават инфорция за изчезналото животно, бързо набира популярност и предизвиква безпрецедентна обществена реакция в цяла Гърция.

В резултат от обществения натиск на 12 март Ейджиън Еърлайнс най-после публикува изявление, в което описва предприетите действия за намирането на Родри. В него авиокомпанията пише, че е „дълбоко загрижена“ от изчезването на котето и работи усилено с летищните власти и служби за намирането му.

„От момента, в който разбрахме, че Родри е изчезнал вложихме сериозни усилия, в координация с летищните власти и нашите служители на летището, за издирване на котето. Независимо от изтощителните ни усилия до момента не сме открили Родри, но ще продължим настойчиво да го търсим.
Безопасността и здравето на всички животни, които пътуват с нас е от първостепенно значение и внимателно разследваме причините за повредата на кутията на Родри, за да предотвратим подобни случаи в бъдеще,“ се казва в официалното съобщение на авиокомпанията.

Авиокомпанията опроверга и инофрацията, че е предложила компенсация в размер на 100 евро на стопанката, като в съобщението си твърди, че подобно съобщение е било изпратено от фалшив профил в социалните мрежи.

Превозът на домашни любимци е стандартна процедура за повечето традиционни авиокомпании, като котките и по-малките кучета могат да пътуват заедно със стопаните си в пътническата кабина на самолета, при условие че са до определен общ брой за всеки полет. Този брой се определя индивидуално от политиката за превоз на всеки превозвач. Превозът се заплаща допълнително и животните би следвало да се третират както всеки редовен пътник на авиокомпанията.

Повечето лоу-кост авиокомпании не позволяват пътуването с домашни любимци нито в кабината, нито в товарното отделение на самолетите.

За съжаление, към 20 март Родри все още не е намерен и тази история вероятно няма да има щастлив край.

Свързани теми

Предишна публикация
Wizzair няма да лети по вътрешни линии в България тази година
Следваща публикация
Еърбъс и Боинг обявиха данни за доставените самолети през първото тримесечие на 2024
108 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню