Lufthansa ще подкрепи Рим-Фиумичино, като хъб

50 прочитания

Операторът на летището в Рим каза, че германският превозвач ще бъде идеален партньор на ITA Airways за развитието на най-голямото летище в Италия, Фиумичино. ITA се нуждае да работи с по-голяма авиокомпания, а Lufthansa има многобазова стратегия и богат опит в управлението на многобройни хъбове.

Двете авиокомпании  биха могли да развиват дълги полети от Средиземноморието до Северна Америка, Азия и Близкия изток, както и да развият вътрешните полети.

Италия обяви, че търси оферти за ITA в понеделник. Lufthansa и компанията на контейнерни превози Mediterranean Shipping сформираха една от трите групи, които вече заявиха интерес по-рано през май. Останалите кандидати за Delta, Air France-KLM с фонда Certares и инвеститорът в Wizz Air indigo Partners.

Директорът на Луфтфанза Карстен Шпор отдавна е казал, че Рим ще стане петия хъб след  като успее да сключи някакъв договор с Италия. Сегашните бази на германската група за Франкфурт, Мюнхен, Цюрих и Виена.

Италианското правителство смята да приключи сделката до края на юни, обяви на 10 май министърът на финансите Даниеле Франко.

Собственикът на Aeroporti di Roma Atlantia SpA одобри план за разрастване за 8 милиарда евро,  който ще позволи на Фиумичино да обслужва над 90 милиона пътници годишно до 2046г. Преди пандемията през него минаваха 40 милиона пътници.

По данни на летищния оператор авиокомпаниите вече са възстановили до 80% от капацитета от 2019г. Въпреки че капацитетът  на ITA е едва 40% от броя седалки, които предлагаше Alitalia. Резервациите за Северна Америка са на около 15% от нивата през 2019г, а трафикът от Китай е практически нулев заради локдауните.

Нова авиокомпания излиза за продан

SriLankan Airlines преди пандемията летеше до 126 дестинации в 60 страни изгуби 125 милиона щатски долара за година. След като Шри Ланка обяви фалит като пропусна да плати по външния си дълг, правителството ще се опита да продаде националния превозвач и според анализаторите сред потенциалните заинтересовани може да бъдат Lufthansa, Air-France-KLM или Turkish, което би им позволило да отворят хъб за Азия.

Свързани теми

Предишна публикация
Летище София отчита ръст на чартърните полети през април
Следваща публикация
Стартира шатъл, който ще свързва летище Пловдив с града
50 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню