ЕС забранява продажбата на самолети и резервни части на руски превозвачи

547 прочитания

Руските въздушни превозвачи няма да могат да купуват нови самолети, резервни части и авиационно оборудване от Европейския съюз, е записано в новия пакет от санкции, който ЕК налага на Русия, заради агресията в Украйна.

Съобщението направи президентът на Комисията Урсула фон дер Лайен на 25 февруари след специално заседание на Европейския съвет. По нейните думи, забраната включва продажбата на „всякакви самолети и оборудване за руски превозвачи.“

В аргументите на съвета се казва, че този ход ще засегне деградиращо ключов сектор на руската икономика и свързаността на страната, където въздушните превозвачи са изключително зависими от европейските, канадски и американски авиопроизводители.

S7 е сред първите клиенти на Боинг 737 МАХ, но има и над 50 Еърбъса във флота

Руската самолетостроителна индустрия се опитва да се върне на сцената през последните години, но повечето програми за нови граждански самолети продължават да бъдат във фаза на разработка, а основните от тях разчитат в голяма степен и на западно оборудване.

Всички големи руски авиокомпании разчитат почти изцяло на западни самолети, като флотът на превозвачи, като S7 Airlines, Урал Еърлайнс, Победа и други е изцяло съставен от самолети от Еърбъс и Боинг. Групата Аерофлот – най-големия играч на руския пазар, също разчита почти изцяло на западна техника, с изключение на наличните около 40 самолета Сухой Суперджет, които са местно производство, но разчитат на компоненти от Европа и САЩ.

 

Тъй като действията по налагане на санкции на Русия от страна на ЕС са координирани с тези на партньорите на съюза от САЩ и Великобритания, се очаква в следващите дни подобен ход да бъде обявен и от тях, касаещ техните авиационни производители.

Авиокомпания Победа към август 2020 разполага с 30 самолета Боинг 737-800 и 20 поръчани Боинг 737 MAX

Свързани теми

Предишна публикация
Ограничения във въздушното пространство и полетите, заради войната в Украйна
Следваща публикация
Каква е съдбата на украинската „Мечта“ Ан-225?
547 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus търси нови пазари с A380plus

Европейският консорциум изпревари всички и обяви още преди началото на най-голямото авиоизложение за годината, Бурже…

Airbus предаде 100-я А380 на Emirates

Най-големият световен оператор на А380 в света получи днес своя стотен самолет от този тип.…
Меню