Капитан Съли ще е посланик на САЩ в ИКАО

222 прочитания

Героят от "Чудото на река Хъдсън," капитан Съленбергер поема престижния пост от новата година

Американският Сенат назначи капитан Чесли /Съли/ Съленбергер за посланик на САЩ в Международната организация за гражданска авиация /ИКАО/.

Когато през януари 2009-а полет 1549 на American Airways се натъкна на ято птици малко след излитането си от летище Ла Гуардия в Ню Йорк и двата двигателя излязоха от строя, капитан Съленбергер пое управлението на самолета и успя да го приводни успешно във водите на река Хъдсън, спасявайки всички на борда.

Така малко повече от 10 минути след началото на този полет, неговият екипаж получи световна слава за професионалното си и героично овладяване на ситуацията. Спасени бяха 150 живота.

Чудото на река Хъдсън – приводняването на А320-200, при което бяха спасени 150 души

Именно „Чудото на река Хъдсън“ изстреля капитан Съли към пиедестала на световната авиация, където той пое ролята на международен експерт и адвокат по авиационна безопасност.

Съленбергер поема поста, след като беше предложен лично от президента Джо Байдън, като обещава да бъде сериозен глас в защита на сигурността на международната гражданска авиация. Той вече обяви, че едно от първите му предложения ще бъде Беларус да загуби правото си глас, поне временно, в ИКАО.

Причина за това стана инцидентът по-рано тази година, при който самолет на Райънеър беше отклонен от марщрута си и принуден да кацне в Минск, за да бъдат свалени представители на беларуската опозиция на президента-диктатор Лукашенко.

Очаква се Съленбергер да отдели сериозно внимание и на усилията на международната авиационна общност да намали въглеродния отпечатък на индустрията. Байдън вече обяви, че ще настоява за драстични мерки за ограничаване на въглеродните емисии от авиационния сектор, който към момента няма поставени цели за ограничаването им.

Темата за въглеродните емисии ще бъде заложена в дневния ред още на първото заседание на ИКАО за новата година през февруари 2022-а.

Свързани теми

Предишна публикация
Airbus почти завърши структурното сглобяване на A321XLR
Следваща публикация
Airbus търси съдебно решение на спора с Qatar за боята на А350
222 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню