Еърбъс е почти готов със сглобяването на първия прототип на новия А321XLR, като се готви са първи полет през следващата 2022-а с перспектива за влизане в редовни операции през 2023-а.
Най-новият представител на семейството А320 ще е с най-голям обсег на действие от всички пътнически тяснофюзелажни самолети и се сглобява във фабриките на компанията в Хамбург. Той носи сериен линеен номер MSN11000. Според официалната информация на Еърбъс конструктивната част на самолета е сглобена и са инсталирани трите стойки на колесника. Очаква се окончателното сглобяване да приключи в началото на януари 2022.
Още два тестови самолета от серията също вече са на производствената линия във Финкенвердер.
Допълнителният резервоар, който е главната отличителна характеристика на новия модел, се доставя от компанията Premium Aerotec, като ще има капацитет от 12 900 кг. A321XLR трябва да има обсег на действие от 4 700 морски мили или близо 8000 км.
Към момента се инсталират двигателите CFM Leap 1A и цялата авионика. След това самолетът ще бъде боядисан и тестван на стендовете за конструктивни изипитания, преди да бъде предаден на отдела за полетни изпитания в Еърбъс.