Нови лоукост авиокомпании в пандемията

217 прочитания

Нискоразходните авиокомпании използват необслужвани и неразвити маршрути, избягват гигантските летища и летят до по-малки градове, където за кратко могат да регистрират огромен ръст на пътниците.

Те се възползват от освободените екипажи на големите авиокомпании, които бързат да се освободят и от самолетите си. Лоукостовете залагат на трупаното цяла година желание на хората да пътуват.

Всичко това са заключения на Международната асоциация на авиокомпаниите и консултантските компании, които помагат с анализи на въздушния бизнес.

През 2021-а в САЩ вече се появи една нова нискоразходна авиокомпания, а втора е на път да полети.

На 28 април полетя лоукостът Avelo

Avelo лети от малки летища на цени, започващи от 19 долара и 10 долара за багаж, тя е най-новата авиокомпания е от САЩ и се роди в пандемията.

Основана от ветерани на United, Avelo стартира операции на 28 април 2021г от летище Холивуд Бърбанк с три самолета Boeing 737-800s и 11 маршрута на Западното крайбрежие. Ще оперира с лиценза на XTRA Airways.

Начело на Avelo е Джим Олсън, който продължава да преподава пиар в университета Сиракюз и да ръководи консултантския си бизнес. Той твърди, че „да помогнеш в старта на нова авиокомпания е шанс, даван веднъж в живота“.

Основателят е Ендрю Леви, бивш изпълнителен вицепрезидент и финансов директор в United, където Олсън е бил старши вицепрезидент за корпоративни комуникации.

За експанзията си на Изток, авиокомпанията ще инвестира 1,2 милиарда щатски долара в разширението на летище Tweed New Haven Airport (HVN) в Ню Хейвън, включително нов терминал.

Avelo разчита на интерес от пътници, които отчаяно искат да пътуват на достъпни цени след повече от година, прекарана вкъщи.

Американските лоукост като Sun Country, Frontier разчитат на модела лоукост, ориентиран към вътрешни полети с цел туризъм и успешно пълнят самолетите си, макар да остават под нивата отпреди пандемията.

Breeze взема студенти почасово за стюарди

Още една нискоразходна авиокомпания е в очакване да полети – Breeze, на ветерана Дейвид Нилман, сериен основател на авиокомпании /4/, включително JetBlue в САЩ, WestJet в Канада и Azul в Бразилия.

Breeze ще лети до средно големи, но необслужвани достатъчно градове с малко директни полети с флот от E190 и E195 на Embraer, с който подписа дългосрочно партньорство за доставка на части на 6 май 2021, след като в началото на годината получи първия от общо 15 самолета Е190 от Azul.

Макар че още не лети, Breeze вече успя да ядоса синдиката на стюардите и стюардесите в САЩ като обяви, че наема студенти на почасова работа за 1200 долара на месец, общежитие и 6000 долара стипендия на година в Utah Valley University, ако летят на борда на самолетите й 4г.

Списъкът с желания

Хората пестиха пари, ремонтираха дома, смениха уредите и си купиха кола, без да могат да пътуват цяла една година, каза директорът на United Скот Кърби през март.

„Това направи пътуванията следваща точка в списъка с желания“.

Залагайки на силното желание за пътуване след година на изолация, вместо на очаквания за възраждане на бизнес пътуванията или международни полети, лоукост авикомпаниите оперират със силно ограничени разходи и по тази причина не са обременени с големи дългове. Според Airlines for America американските превозвачи са натрупали 58 милиарда долара дълг през 2020г.

Снимки: Avelo, Embraer.

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa поръча 10 самолета за дълги полети
Следваща публикация
Wizzair отвори база на Фиумичино
217 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Рекорден трафик за Air Malta

Air Malta постигна рекорден ръст от 5% ръст спрямо предишната година през ноември 2019. Националната…

Ryanair купува Niki

Ryanair се съгласи да купи австрийската авиокомпания на бившия шампион от Формула 1 Ники Лауда,…
Меню