Rolls Royce строи най-големия самолетен двигател

285 прочитания

Компанията обяви, че започва изграждането на първия UltraFan демонстратор, с диаметър на вентилатора от 3.5 метра.

Британската Ролс Ройс, водещ производител на авиационни двигатели обяви, че започва изграждането на най-големия мотор, конструиран някога. Става въпрос за демонстратор на така-наречения от компанията UltraFan – двигател, който ще разполага с вентилатор с диаметър от 3.5 метра, разработен и изграден по изцяло нова технология. От компанията се надяват работещият демонстратор да е готов до края на 2021-а.

Компютърен триизмерен модел в разрез на UltraFan демонстратора

Ролс Ройс се надява UltraFan да се превърне в наследник на най-популярното семейство двигатели за големи пътнически самолети Trent, с каквито летят над 2500 граждански самолети. Още повече, UltraFan трябва да бъде най-големия авиодвигател произвеждан досега, не само по-размер, а и по осигурявана тяга.

Компресорът и турбината ще включват редица иновации, за които Ролс Ройс засега не дава много подробности

Проектът се разработва с подкрепата на британското и германското правителства, а частите вече се сглобяват във фабриките на компанията в Бристол и Далевиц, Германия. Финалното сглобяване трябва да се случи в основната производствена мощност на Ролс Ройс в Дерби, Англия. На това място се намира най-големия тестов комплекс за самолетни двигатели в света, където през януари се състояха изпитанията на Testbed 80, първоприемника на новото семейство UltraFan. Там ще се провеждат и изпитанията с демонстратора на новия двигател, който практически трябва да придобие вида и размерите на реалния производствен модел.

Екипът на Testbed 80 – тестовия комплекс, където Ролс Ройс изпробва всичките си нови двигатели

За разработката на двигателя от ново поколение, а твърде вероятно и последния по традиционната технология с вътрешно горене, Ролс Ройс използва подход, базиран на събирането на огромни обеми данни и техния анализ, за да постигне максимални нива на ефективност, надеждност и устойчивост. А това ще даде и неизброими технологични предимства и иновации на инженерите, които те да могат да използват и надграждат по време на целия оперативен живот на двигателното семейство.

източник: Rolls Royce

Свързани теми

Предишна публикация
Етиопски 737 кацна на грешно летище в строеж
Следваща публикация
Официално отложиха плащанията по концесията на летище София
285 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню