Гражданският отдел Boeing все още е на червено

35 прочитания

Гражданското производство на Boeing продължава да трупа загуби, макар и компанията като цяло да излиза на печалба във второто тримесечие на 2021 г. За това пише FlightGlobal.

Компанията Boeing е на печалба от $567 млн. за второто тримесечие на 2021 г., което е първото ѝ излизане на плюс от второто тримесечие на 2019 г. насам. Гражданското производство, обаче продължава да е на червено.

Това се случва на фона на признаците, че гражданската авиация започва да се съживява след ограниченията за пътуване, породени от пандемията от COVID-19. Boeing успя да възстанови и операциите с 737 Max.

Въпреки, че гражданското производство носи загуби, отдела за отбрана и космос е на плюс, както и отдела осигуряващ техническа поддръжка.

Като цяло, Boeing има приходи от $17 млрд. за второто тримесечие на 2021 г., което е ръст от 44% в сравнение със същия период на 2020 г. Разходите са в размер на $14,6 млрд., което е ръст от 12% в сравнение с 2020 г.

Отделът за производство на пътнически самолети е на загуба от $472 млн. Все пак, това е сериозно подобрение в сравнение със загубата от $2,8 млрд., която бе отбелязана във второто тримесечие на 2020 г. Приходите са в размер на $6 млрд.

За съшият период компанията е доставила 79 пътнически самолети. За сравнение, във второто тримесечие на 2020 г. бяха доставени едва 20 машини.

Откакто през ноември 2020 г. бе дадена зелена светлина за връщането на Boeing 737 Max в експлоатация, компанията е доставила 130 новопроизведени машини, а авиокомпаниите по света са върнали в търговска експлоатация други 190 самолета.

В момента се сглобяват по 16 броя 737 Max месечно, като надеждите са, че в началото на 2022 г. темпът на производство ще достигне 31 месечно. Запазва се готовност това число да се коригира, в зависимост от търсенето на пазара.

На фона на добрите новини за 737 Max, проблемите с модела 787 продължават. От края на 2020 г. компанията се бори с проблеми качеството на крайното сглобяване на самолета. При събирането на отделните секции на фюзелажа се получават хлабини, които са по-сериозни от допустимото. През май 2021 г. отново бе спряна доставката на новопроизведените машини.

Освен това, в последните седмици Boeing призна и за друг проблем със 787 – поява на хлабини в предната херметична преграда. Компанията е свалила темпа на производство, но не съобщава точно колко машини от този модел се сглобяват в момента.

Доставките в момента са спрени, докато американската федерална авиационна агенция FAA одобри мерките на Boeing за подобряване качеството на сглобяване. В момента Boeing има около 100 произведени, но недоставени машини от модела.

Свързани теми

Предишна публикация
EASA одобри допълнителни седалки за А220-300
Следваща публикация
Airbus вече произвежда и А350 в Китай
35 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Проектът Sunrise на Qantas

Проектът Sunrise на Qantas тества възможностите за нов стоп полет между JFK и Австралия от…
Меню