Emirates заплаши Боинг с отказ от 777X

317 прочитания

Дубайската авиокомпания поръча общо 126 самолета от сериите 777-9 и -10 на Боинг за над $50 милиарда

Президентът на Емирейтс – един от най-големите клиенти както на Боинг, така и на Еърбъс, предупреди американския производител, че ще се откаже от доставката на вече поръчаните нови самолети от сериите 777Х, ако компанията не успее да изпълни обещаните значителни подобрения в икономичността на новата машина.

Сър Тим Кларк обяви в нарочно интервю, че до момента авиокомпанията не е получила никаква информация за производителността на самолета и новите му двигатели, въпреки че изпитанията започнаха още в средата на 2020-а година.

Ветеранът и един от най-влиятелните мениджъри в авиационната индустрия изрази загриженост във връзка с най-новата история на Боинг, в която компанията стана печално известна с прекомерните си обещания – визирайки проектите 737-МАХ и 787 Дриймлайнър.

Точно по този повод Кларк обяви, че Емирейтс ще се откаже от получаването на вече произведени самолети, „ако те не отговарят на 100% на обявените и проверени характеристики.“

„Ако самолетът не изпълнява точно това, което е записано в договора и не се представя точно така, както е записано в договора, няма да го вземем,“ каза Кларк по време на търговското изложение Arabian Travel Market в Дубай.

Нито Боинг, нито производителя на двигателите за новия самолет General Electric пожелаха да коментират изказването на Кларк. Емирейтс е най-голямата в света авиокомпания за далечни полети, оперираща само с големи широкофюзелажни самолети. Тя има във флота около 140 Боинга 777-300 и 115 Еърбъс А380.

Авиокомпанията има поръчка за 126 броя от новите 777-9 и 777-10, както и 30 броя 787 на стойност над $50 милиарда от американския производител. Емирейтс трябваше да получи първият си 777-9 още през юли 2020-а, но сега има опасения, че доставките няма да започнат преди 2024-а, въпреки че Боинг твърди, че това ще стане преди края на 2023-а. На всичкото отгоре, Емирейтс е стартов клиент за 777Х и все още няма никаква яснота относно потенциалното начало на доставките.

Кларк повтори и мнението си, че Боинг трябва спешно да предприеме промяна в културата и управлението на корпорацията след осветените проблеми около производството на двата най-нови и най-популярни модела, ако иска да оцелее на пазара.

Свързани теми

Предишна публикация
АВИОКАСТ: Ryanair срещу Беларус – Бомбена заплаха или държавен тероризъм
Следваща публикация
Българската Cargo Air е първият европейски оператор на B737-800SF
317 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Първи Dreamliner за El Al

Израелският национален превозвач El Al показа първият си Boeing 787 Dreamliner, който вече носи традиционните…

Latecoere спечели договор на Boeing

Френската компания за самолетно оборудване Latecoere спечели договор на Boeing за доставка на задни врати…
Меню