Лондон Сити преминава към напълно виртуален контрол

175 прочитания

Най-малкото лондонско летище въвежда контрол от изцяло виртуална кула.

Летище Лондон Сити съобщи официално на 1 май, че е дадено начало на работата на „виртуална контролна кула“, която позволява целия трафик на летището да бъде контролиран дистанционно – от около 145 км разстояние.

Най-малкото лондонско летище става първото в света, което въвежда дистанционната технология за контрол на операциите, както във въздуха, така и на земята. Въвеждането е започнало постепенно още през януари 2021, като към 1 май 100% от самолетодвиженията са контролирани дистанционно.

Всичко това се дължи на усилията на мениджмънта на летището, който през последните години се фокусира върху изграждането на първата изцяло виртуална контролна кула на търговско летище.

Виртуалната кула позволява визуализирането на множество вторична информация под формата на „добавена реалност“.

Системата е изградена от шведската компания СААБ и разчита основно на 16 камери с ултрависока резолюция, плюс сензори монтирани върху 50 метрови пилони, които дават 360-градусова панорама на ръководителите на полети върху перона, пътеките за рулиране, пистата и въздушното пространство около летището.

Цялата информация се пренася по специално изградена за целта оптична мрежа до центъра за контрол в Суонуик, Хемпшир, който е разположен на около 144 км от летището.

Подобни центрове в бъдеще ще позволят контролирането и синхронизирането на контрола над повече летища едновременно

Панорамната картина се предава на живо от летището, заедно със звук и радарни данни в реално време, които се използват от РП-ата за пълен контрол над трафика.

Според компанията управляваща летището, новата система подобрява ефективността на операциите и позволява безопасното нарастване на полетите в бъдеще, тъй като същият брой ръководители на полети ще могат да управляват повече самолети във въздуха и на земята.

Според Алан Фитцджералд, Главен изпълнителен директор на Лондон Сити, в системата са вградени множество защити, така че да се гарантира, че в нито един момент няма да е възможно пълното й изключване или тотален отказ. Те включват системи за киберзащита, самопочистване, предпазване от метеорологични аномалии и животни.

Свързани теми

Предишна публикация
Франк Кванте: По-малките самолети ще имат по-голяма роля
Следваща публикация
Гуанджоу изпревари Атланта като най-натоварено летище в света
175 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Снимките на 2017

Снимките на 2017  показват някои от събитията, свързани с развитието на авиацията в България или…
Меню