EasyJet и Airbus ще работят по е-самолет

167 прочитания

Лоукост авиокомпанията и европейският производител подписаха на авиосалона в Дубай меморандум за съвместна работа по оценка на потенциала на хибриден или изцяло електрически самолет за полети на къси разстояния в Европа.

В резултат от общата работа на easyJet и Airbus трябва да стане ясно дали има нужда от „масово въвеждане” на електрически самолети и как биха се отразили на „инфраструтктурата и ежедневните операции в гражданската авиация”, съобщи easyJet.

Партньорството в изследователската област между производител и лоукост превозвач е поредният отговор на авиоиндустрията, която от 10г взема мерки за намаляване на въглеродния си отпечатък. Според плана на IATA до 2050 година емисиите CO2 от авиацията трябва да намалеят с 50% спрямо нивата от 2005г.

Въпреки това авиационният сектор в момента е под натиск.

EasyJet обяви на авиосалона в Дубай целта си да постигне в мрежата си въглеродна неутралност чрез компенсации. Това ще струва на авиокомпанията 29,2 милиона евро от 2020 година. EasyJet ще се включи в програми за залесяване или ВЕИ проекти, за да компенсира емисиите на самолетите си.

Авиокомпанията вече работи с американския стартъп Wright Electric за разработката на електрически самолет, който очаква да пусне в експлоатация след по-малко от 10г. Wright Electric през лятото очакваше сертификат за електрически автобуси за летища.

Засега в Дубай easyJet поръча 12 ербъса A320neo.

Нов тяснофюзелажен Airbus след 2030

Главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори очаква старта на нова програма за тяснофюзелажни самолети през следващото десетилетие и влизането на новия ербъс в експлоатация в началото на 30-те години на 21в.

Десетилетие за разработка

Автоматизацията на производствената система е главното, каза Фори. „Всички работим за това. Виждаме роботизация на производството в мащаб, който да позволи да правим зрели продукти”.

Фори каза, че новото поколение самолет ще бъде с дигитален дизайн, дигитално производство и обслужване.

„Искаме следващият самолет да се роди дигитално – милениалът на самолетите”.

Декарбонизацията

„Работим с много партньори, за да подготвим технологиите и двигателите на бъдещето” каза Фори.

Според него голямото намаление на емисиите ще с евиди след 2035г, когато ще влязат в експлоатация новите технологии в задвижването.

Свързани теми

Предишна публикация
SAAB показа GlobalEye в Дубай
Следваща публикация
Sunexpress поръча 10 Boeing 737 МАХ
167 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus представя: „Хищна птица“

Airbus представи концептуален дизайн на птицоподобен самолет, който има за цел да мотивира следващото поколение…

AirAsia поръча още А330neo

AirAsia успя да спаси програмата на широкофюзелажните А330neo от конкуренцията на Boeing с поръчка за…
Меню