EasyJet и Airbus ще работят по е-самолет

4 прочитания

Лоукост авиокомпанията и европейският производител подписаха на авиосалона в Дубай меморандум за съвместна работа по оценка на потенциала на хибриден или изцяло електрически самолет за полети на къси разстояния в Европа.

В резултат от общата работа на easyJet и Airbus трябва да стане ясно дали има нужда от „масово въвеждане” на електрически самолети и как биха се отразили на „инфраструтктурата и ежедневните операции в гражданската авиация”, съобщи easyJet.

Партньорството в изследователската област между производител и лоукост превозвач е поредният отговор на авиоиндустрията, която от 10г взема мерки за намаляване на въглеродния си отпечатък. Според плана на IATA до 2050 година емисиите CO2 от авиацията трябва да намалеят с 50% спрямо нивата от 2005г.

Въпреки това авиационният сектор в момента е под натиск.

EasyJet обяви на авиосалона в Дубай целта си да постигне в мрежата си въглеродна неутралност чрез компенсации. Това ще струва на авиокомпанията 29,2 милиона евро от 2020 година. EasyJet ще се включи в програми за залесяване или ВЕИ проекти, за да компенсира емисиите на самолетите си.

Авиокомпанията вече работи с американския стартъп Wright Electric за разработката на електрически самолет, който очаква да пусне в експлоатация след по-малко от 10г. Wright Electric през лятото очакваше сертификат за електрически автобуси за летища.

Засега в Дубай easyJet поръча 12 ербъса A320neo.

Нов тяснофюзелажен Airbus след 2030

Главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори очаква старта на нова програма за тяснофюзелажни самолети през следващото десетилетие и влизането на новия ербъс в експлоатация в началото на 30-те години на 21в.

Десетилетие за разработка

Автоматизацията на производствената система е главното, каза Фори. „Всички работим за това. Виждаме роботизация на производството в мащаб, който да позволи да правим зрели продукти”.

Фори каза, че новото поколение самолет ще бъде с дигитален дизайн, дигитално производство и обслужване.

„Искаме следващият самолет да се роди дигитално – милениалът на самолетите”.

Декарбонизацията

„Работим с много партньори, за да подготвим технологиите и двигателите на бъдещето” каза Фори.

Според него голямото намаление на емисиите ще с евиди след 2035г, когато ще влязат в експлоатация новите технологии в задвижването.

Свързани теми

Предишна публикация
SAAB показа GlobalEye в Дубай
Следваща публикация
Sunexpress поръча 10 Boeing 737 МАХ
4 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню