Norwegian се преражда в Norse Atlantic Airways

100 прочитания

Бившият шеф на Norwegian Бьорн Кьос стои зад новата компания, която иска да се намести на трансатлантическия лоу-кост пазар, освободен от Norwegian Air Shuttle

Два месеца след като Norwegian Air Shuttle каза сбогом на трансатлантическите си маршрути, за да се фокусира върху къси полети, ако изобщо продължи да лети, в Норвегия се появи нова авиокомпания със заявка да заеме освободената ниша към Северна Америка.

Norse Atlantic Airways възнамерява да полети още до края на 2021, свързвайки дестинации, като Ню Йорк, Вашингтон, Маями и Лос Анджелис с европейски градове от бившата мрежа на Норуиджън, като Лондон, Париж и Осло. Още повече, превозвачът възнамерява да използва по маршрутите самолети Боинг 787, които също ще изкупи от изпадналата в несъстоятелност компания, пише популярният норвежки сайт VK.

Бьорн Кьос, съосновател и бивш CEO на Norwegian Air Shuttle

И ако бизнес моделът ви се вижда познат, то е защото идейният двигател зад новата авиокомпания е не друг, а ветеранът от индустрията Бьорн Кьос, който е съосновател на Norwegian и неин бивш CEO. Той се оттегли от този пост през 2019, като част от процеса по реструктуриране на превозвача, който така и не завърши, а доведе до края на компанията.

В екипа са още Бьорн Кисе, също един от основателите на Norwegian и неин президент до 2002, както и Бьорн Торе Ларсен, който е съосновател на базираната в Осло компания за човешки ресурси в авиацията и наемане на пилоти, OSM Aviation.

„Изправени сме пред историческата възможност да създадем една нова и силна авиокомпания от нулата,“ казва Ларсен, който ще бъде и CEO на Norse Atlantic Airways.

Преговорите с лизингодателите на бившите 787-ци на Norwegian вече са започнали и се водят за 12 самолета, 9 от които са вече твърдо договорени.

12 от бившите 787 на Norwegian ще полетят в новата авиокомпания /Снимка: Norwegian/

Според друга публикация в Dagens Naeringsliv, новата авиокомпания е набрала 24 милиона  от инвеститори и възнамерява да се листне на борсата в Осло през април. Ларсен и OSM Aviation притежават 63% от новия превозвач, а Кьос и Кисе съответно по 15% и 12%.

Въпреки че разписанието и полетната мрежа предстои да се доуточняват, Norse Atlantic е твърдо решена да покрие голяма част от освободената територия на Норуиджън, която до скоро беше основоположника на трансатлантическия лоу-кост и най-голям негов представител.

Norwegian излезе от пазара на междуконтинентални полети през януари 2021 и е на път да се откаже от голяма част от вътрешноевропейската си мрежа, заради смазващи финансови затруднения.

Свързани теми

Предишна публикация
Southwest пред голяма поръчка за 737 MAX
Следваща публикация
Последният построен А380 се сбогува с Тулуза
100 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Двете Америки изостават с LCC

Нискоразходният капацитет на Северна и Южна Америка изостава в развитието си в сравнение с Азия…

Spirit Airlines поръча 100 ербъса

Лоукост авиокомпанията от САЩ обяви, че ще купи 100 самолета A320neo за доставка през 2027г…
Меню