Авиосекторът в Европа с план за въглеродна неутралност до 2050

13 прочитания

Всички полети, пристигащи и заминаващи от ЕС, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия /EFTA/ трябва да имат нулеви въглеродни емисии, предвижда инициативата Destination 2050 – Път към европейска авиация с нулеви емисии, публикувана на 11 февруари 2021 и разработена на базата на Зелената сделка и Парижкото споразумение.

С алтертативни горива, технологични подобрения и компенсации европейският авиосектор се включи в амбициите на ЕС за по-чист въздух и евентуално спиране на затоплянето на климата на планетата.

Целта не може да се постигне и без подкрепа на правителствата и европейските институции, обявиха петте организации, в основата на Destination 2050 – авиокомпании /A4E, ERA/, летищни оператори /ACI Europe/ и индустрията /ASD Europe, CANSO/

Документът включва:

  • Подобрения в авиационните технологии и двигателите за намаление на емисиите от 37%;
  • 34% намаление на парниковите емисии с алтернативни горива;
  • Икономическите мерки биха донесли още 8% по-малко СО2;
  • Управлението на въздушния трафик – още 6%.

Целта на инициативата е намаляване на вредните емисии с подобрени технологии, например самолета на въглерод, разработван от Airbus да се намалят емисиите с 37% спрямо тези от 2018г.

След като Airbus обяви през септември три модела с въглеродно гориво, Boeing каза, че тази до тази технология има още десетилетия и се насочи към разработка на устойчиви самолетни горива, които смята да пусне до 2030г.

Airbus трябва да убеди купувачите, че загубата на над 20% от интериора заради охладителната система за течния водород си струва, а Boeing направи гориво от кокосово и палмово масло от Амазония за B747 на Virgin.

KLM съобщи на 8 февруари 2021 за първия изпълнен първия пътнически полет с B-737 Амстердам-Мадрид със синтетичен керосин на Shell, произведен на базата на  СО2, вода и ВЕИ.

В момента регулаторите позволяват 50:50 смесване на устойчиви и традиционни горива в авиацията.

И двата най-големи авиопроизводителя обаче са изправени пред сериозни предизвикателства: гигански дълг, малки поръчки и спад в търсенето от затворените граници в света заради пандемията.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Доставките на 737 MAX 10 се отлагат с две години, за 2023
Следваща публикация
Air France удължи изключенията за компенсации до края на годината
13 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus представя: „Хищна птица“

Airbus представи концептуален дизайн на птицоподобен самолет, който има за цел да мотивира следващото поколение…

Easyjet купи слотове на Thomas Cook

Слотовете на фалиралата британска авиокомпания Thomas Cook на Гетуик и в Бристъл бяха продадени на…
Меню