Авиосекторът в Европа с план за въглеродна неутралност до 2050

27 прочитания

Всички полети, пристигащи и заминаващи от ЕС, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия /EFTA/ трябва да имат нулеви въглеродни емисии, предвижда инициативата Destination 2050 – Път към европейска авиация с нулеви емисии, публикувана на 11 февруари 2021 и разработена на базата на Зелената сделка и Парижкото споразумение.

С алтертативни горива, технологични подобрения и компенсации европейският авиосектор се включи в амбициите на ЕС за по-чист въздух и евентуално спиране на затоплянето на климата на планетата.

Целта не може да се постигне и без подкрепа на правителствата и европейските институции, обявиха петте организации, в основата на Destination 2050 – авиокомпании /A4E, ERA/, летищни оператори /ACI Europe/ и индустрията /ASD Europe, CANSO/

Документът включва:

  • Подобрения в авиационните технологии и двигателите за намаление на емисиите от 37%;
  • 34% намаление на парниковите емисии с алтернативни горива;
  • Икономическите мерки биха донесли още 8% по-малко СО2;
  • Управлението на въздушния трафик – още 6%.

Целта на инициативата е намаляване на вредните емисии с подобрени технологии, например самолета на въглерод, разработван от Airbus да се намалят емисиите с 37% спрямо тези от 2018г.

След като Airbus обяви през септември три модела с въглеродно гориво, Boeing каза, че тази до тази технология има още десетилетия и се насочи към разработка на устойчиви самолетни горива, които смята да пусне до 2030г.

Airbus трябва да убеди купувачите, че загубата на над 20% от интериора заради охладителната система за течния водород си струва, а Boeing направи гориво от кокосово и палмово масло от Амазония за B747 на Virgin.

KLM съобщи на 8 февруари 2021 за първия изпълнен първия пътнически полет с B-737 Амстердам-Мадрид със синтетичен керосин на Shell, произведен на базата на  СО2, вода и ВЕИ.

В момента регулаторите позволяват 50:50 смесване на устойчиви и традиционни горива в авиацията.

И двата най-големи авиопроизводителя обаче са изправени пред сериозни предизвикателства: гигански дълг, малки поръчки и спад в търсенето от затворените граници в света заради пандемията.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Air France удължи изключенията за компенсации до края на годината
Следваща публикация
Доставките на 737 MAX 10 се отлагат с две години, за 2023
27 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ryanair иска трезви пътници

Ryanair призова за повече ограничения за продажбата на алкохол на летищата, съобщи ББС. Авиокомпанията иска…

Лоукост експанзията в Кавказ

Главният търговски директор на Ryanair Дейвид О’Брайън обяви на 21 август, че авиокомпанията смята да…

TAP Portugal рестартира полетите

Португалският национален превозвач TAP Air Portugal обяви подновяването на операциите си, въпреки продължаващото развитие на…
Меню