Авиосекторът в Европа с план за въглеродна неутралност до 2050

28 прочитания

Всички полети, пристигащи и заминаващи от ЕС, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия /EFTA/ трябва да имат нулеви въглеродни емисии, предвижда инициативата Destination 2050 – Път към европейска авиация с нулеви емисии, публикувана на 11 февруари 2021 и разработена на базата на Зелената сделка и Парижкото споразумение.

С алтертативни горива, технологични подобрения и компенсации европейският авиосектор се включи в амбициите на ЕС за по-чист въздух и евентуално спиране на затоплянето на климата на планетата.

Целта не може да се постигне и без подкрепа на правителствата и европейските институции, обявиха петте организации, в основата на Destination 2050 – авиокомпании /A4E, ERA/, летищни оператори /ACI Europe/ и индустрията /ASD Europe, CANSO/

Документът включва:

  • Подобрения в авиационните технологии и двигателите за намаление на емисиите от 37%;
  • 34% намаление на парниковите емисии с алтернативни горива;
  • Икономическите мерки биха донесли още 8% по-малко СО2;
  • Управлението на въздушния трафик – още 6%.

Целта на инициативата е намаляване на вредните емисии с подобрени технологии, например самолета на въглерод, разработван от Airbus да се намалят емисиите с 37% спрямо тези от 2018г.

След като Airbus обяви през септември три модела с въглеродно гориво, Boeing каза, че тази до тази технология има още десетилетия и се насочи към разработка на устойчиви самолетни горива, които смята да пусне до 2030г.

Airbus трябва да убеди купувачите, че загубата на над 20% от интериора заради охладителната система за течния водород си струва, а Boeing направи гориво от кокосово и палмово масло от Амазония за B747 на Virgin.

KLM съобщи на 8 февруари 2021 за първия изпълнен първия пътнически полет с B-737 Амстердам-Мадрид със синтетичен керосин на Shell, произведен на базата на  СО2, вода и ВЕИ.

В момента регулаторите позволяват 50:50 смесване на устойчиви и традиционни горива в авиацията.

И двата най-големи авиопроизводителя обаче са изправени пред сериозни предизвикателства: гигански дълг, малки поръчки и спад в търсенето от затворените граници в света заради пандемията.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Air France удължи изключенията за компенсации до края на годината
Следваща публикация
Доставките на 737 MAX 10 се отлагат с две години, за 2023
28 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Icelandair изкупува лоукоста WOW Air

Icelandair Group обяви, че изкупува исландската нискоразходна авиокомпания WOW Air. Заедно двете авиокомпании ще държат…

ЕК пак разследва заем за Alitalia

Европейската комисия ще разследва задълбочено държавния заем от 400 милиона евро за италианската авиокомпания Alitalia,…

Гетуик залага на Южна Америка

Новите марштути на Гетуик за Южна Америка ще са от жизненоважно значение за британската икономика…
Меню