Доставките на 737 MAX 10 се отлагат с две години, за 2023

73 прочитания

Боинг обяви, че взима решение за отлагане на първоначалните доставките на най-дългия 737 в историята с още две години, до 2023-а.

Боинг обяви допълнително отлагане на програмата 737 МАХ 10 с още две години, като доставките на най-големия вариант в цялото 737 семейство се очаква да започнат през 2023-а година, вместо в средата на настоящата 2021.

От компанията очакват през настоящата година да бъде реализирана първата доставка на най-малкия член на МАХ семейството – 737 МАХ 7, който първоначално бе планиран за влизане в употреба през 2020.

Промяна в графика стана ясна от оповестения публично на 1 февруари годишен доклад на компанията от Чикаго. Няколко дни по-рано, по време на онлайн срещата с кредиторите на компанията беше обявено и отлагането на първите доставки на новия флагман Боинг 777-9 от 2021 за 2023-а.

Според Боинг, промяната в графика се е наложила поради множество фактори, сред които удължените срокове и изисквания за сертификация на моделите, несигурност сред клиентите и изискването за внедряване на някои промени по дизайна и архитектурата на софтуерното осигуряване на моделите.

Компанията вече обяви, че работи по модификации на дизайна на 777-9, заради променените изисквания на регулаторите, но не спомена за промени по дизайна на МАХ-10. В наскоро публикуван документ на Европейската агенция за авиационна безопасност EASA обаче се казва, че МАХ-10 трябва да демонстрира подобрения в интеграцията на сензорите за ъгъл на атака /AoA/, които в този модел ще са най-малко три.

MAX-7 също трябваше вече да лети за стартовия клиент Southwest, но това няма да стане преди края на 2021

След приземяването на целия световен флот от 737 МАХ Боинг спря публичната информация относно разработките на моделното семейство. В първоначалната програма доставките на МАХ-10 трябваше да започнат още в средата на 2020, а на МАХ-7 в началото на същата година. Първият МАХ-10 беше сглобен и показан през ноември 2019 и е най-големият 737 от всички поколения на най-произвеждания Боинг в историята.

Моделът МАХ-10 е конструктивно много по-различен от останалите в семейството, заради удължения с още близо 4м фюзелаж. Той е с капацитет от 230 пътници и обсег от 6200 км, като трябва да се конкурира с Еърбъс А321neoLR.

Свързани теми

Предишна публикация
Flyr: Нова стартъп авиокомпания от Норвегия
Следваща публикация
A321neo кацна с носова стойка на колесника на 90 градуса
73 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Няма намерени публикации, свързани с темата

Няма намерени публикации, свързани с темата

Меню