ЕС и Великобритания ще уточнят правилата в авицията до 1г

21 прочитания

До 12 месеца след влизането в сила на новия договор за отношенията между ЕС и Великобритания двете страни ще уточнат правилата за собствеността и контрола на авиокомпаниите си.

При сегашните правила европейските авиокомпании трябва да са с мажоритарен собственик европейски фирми.

На 1 януари изтича преходния период за излизането на Великобритания от ЕС и британските авиокомпании, които искат да оперативен лиценз ще трябва да са под контрола на британски фирми. Но британските акционери вече не са част от европейските според структурата на собствеността на авиокомпаниите от ЕС.

Договорът, който бе публикуван след Коледа посочва, че въпреки изискването за собствеността, британски превозвач може да получи оперативен лиценз за работа в ЕС, ако е мажоритарна собственост на фирма от ЕС или от Европейската икономическа общност или Швейцария, при условие, че има валиден такъв и е под британска регулация.

В документа е записано още, че ЕС и Великобритания „признават потенциалните ползи от продължаващата либерализация на собствеността и контрола“ на съответните си авиокомпании.

Договорът потвърждава по-строгите ограничения за британските и европейските авиопревози като ги ограничава до третата и четвъртата свобода, въпреки че карго превозите, включващи кацане на летище в ЕС и трети страни ще се предоставя по правилото на петата свобода.

Ще бъдат разрешени кодшерът и споразуменията за блокиране на въздушното пространство, доколкото не позволяват на авиокомпаниите да изпълняват полети извън дделката.

За упражняване на права на трафик и двете страни ще имат право да отдават самолети на лизинг без екипажи. Британските авиокомпании ще имат право да отдават самолети с екипажи от други британски или европейски авиокомпании, а европейските ще могат да използват самолети с екипажи от други европейски оператори.

Целият договор от 1256 стр. между Великобритания и ЕС, публикуван на 25 декември 2020г. ще намерите тук https://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/1/2020/EN/COM-2020-857-F1-EN-ANNEX-1-PART-1.PDF

Свързани теми

Предишна публикация
IATA очаква трудно начало за пътническите полети през 2021 г.
Следваща публикация
Eurocontrol залага 50% връщане на нормалния трафик до февруари
21 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Първи полет на новия Seastar

Прототипът на новото поколение амфибия SN1003 на Dornier успешно изпълни първия си полет на 28…
Меню