Lilium ще изгради хъб във Флорида

21 прочитания

Германският стартъп Lilium, който смята да предлага въздушни такси услуги чрез иновативен електрически летателен апарат, е обявил, че ще изгради първия си хъб в САЩ в района на Орландо, Флорида. Това съобщава FlightGlobal.

Хъбът ще се намира в Лейк Нона, предградие на Орландо, точно до международното му летище. Там ще бъде изградено съоръжение, от което ще оперират летателните апарати, наречени Lilium Jet. Стартът на операциите се планира за 2025 г.

От компанията са заявили за FlightGlobal, че преговарят и с други населени места във Флорида, където да се изградят летателни площадки за Lilium Jet. Не са били назовани имена, но предвид далечината на полет на апарата от 300 km, то може да се предположи, че става въпрос за Тампа, Джаксънвил и други градове в тези райони.

За момента, свързването на Орландо с Маями или Талахаси ще е невъзможно.

Основната идея е апаратите да превозват част от бизнес пасажерите, които преминават през Орландо. Предвид очакваната максимална скорост от 300 km/h, летенето с Lilium Jet ще бъде една от най-бързите опции за придвижване в района.

През септември Lilium вече сключи сделка за изграждане на хъб в района на Дюселдорф, както и изграждане на летателни площадки в този район на Германия.

Lilium Jet е малък летателен апарат задвижван от общо 36 малки електрически мотори, разположени на две крила. Самите двигатели могат да се завъртат, така че да осигуряват вертикално излитане и кацане.

През 2017 г. компанията тества двуместен технологичен демонстратор, а през миналата година бе тестван и първия прототип на Lilium Jet, който вече има пет места. Той, обаче бе загубен при пожар през февруари и се очаква през първото тримесечие на 2021 г. да полети втори прототип.

Основните притеснения на Lilium в момента не е самият летателен апарат, а неговото сертифициране, както и изграждане на търговски операции с него.

Lilium далеч не е единствената компания, която в момента се опитва да създаде електрически вертикално излитащ и кацащ апарат (eVTOL), който да се използва за кратки полети, най-вече в рамките на големите мегаполиси и агломерации. Около 100 са компаниите с амбиции в областта, като сред тях има утвърдени имена в аерокосмическия бранш, като Airbus и Bell, сериозни компании от автомобилната индустрия, като Hyundai и Toyota и дори компани, като Uber.

Макар и електрическото задвижване бавно да си пробива път в авиацията, все още няма сериен електрически летателен апарат в редовна търговска експлоатация.

Свързани теми

Предишна публикация
FAA възстанови летателната годност на 737MAX
Следваща публикация
Air Canada отказа канадски самолети
21 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Четирима кандидати за Piaggio Aerospace

Четирима кандидати са подали индикативни оферти за поемане контрола над италианския производител Piaggio Aerospace. Неназованите…

Dassault представи новия Falcon 6X

Френският лидер в производството на бизнес-джетове Dassault Aviation представи най-новият си продукт в сегмента на…
Меню