Ще вземе ли Россия 747-ците на British Airways?

1 прочитания

На 20 септември уебсайтът Simpleflying и още няколко авиационни медии събщиха новината, че руската авиокомпания Россия – дъщерно дружество на Аерофлот – се е договорила да придобие общо 7 от пенсионираните самолети Боинг 747-400 на British Airways.

Британският превозвач реши да извади от експлоатация всичките си самолети от този тип по-рано от планираното, заради пандемията, като процесът започна в средата на юли. Още преди това голяма част от флота от 747-400 на някогашния най-голям оператор на този тип в света, беше изпратен на дългосрочно съхранение на различни места по света, най-вече на летищата в Кардиф и Кембъл.

Първоначално Бритиш Еъруейз планираше да пенсионира едва 8 самолета от типа до края на 2020 и постепенно всички останали до 2023. Корона-кризата обаче и сринатото търсене на полети накара компанията да преосмисли решението и да се фокусира върху по-новите си самолети във флота, които са далеч по-икономични от 744.

Россия разполага с 9 Боинг 747-400 във флота и е най-големия оператор на типа във федерацията

Два дни след горещата новина за покупката обаче, British публикува официално съобщение, в което отхвърля твърденията за сделка с руската авиокомпания, които определя като „напълно неоснователни слухове.“

Към момента Россия разполага с 9 самолета от този тип във флота си, наследство от фалиралата не без участието на руското правителство частна авиокомпания Трансаеро. Те биха се вписали в плановете за развитие на превозвача, базиран на летище Внуково край Москва, който трябва да се превърне във водещия оператор на руския вътрешен пазар, според новата стратегическа програма на групата Аерофлот, за която Авиофорум вече писа.

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa спира всички A380 и A340-600
Следваща публикация
TUI намалява зимния капацитет до 40%
1 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню