Самолетостроителят Boeing призна за още един проблем в производството на широкофюзелажния лайнер 787. Касае се за начина на сглобяване на хоризонталния стабилизатор. Това съобщава Reuters.
От компанията са заявили, че при производството на хоризонталния стабилизатор за Boeing 787 е била допусната грешка – несъответствие в производствения процес, от този, който е одобрен при типовата сертификация на самолета. Касае се за притискане на отделни елементи със скоби, които ги държат заедно, докато трае процеса на сглобяване.
Проблемът е в прилагане на по-голяма сила от необходимото, което можело да доведе до преждевременна умора на материала. От Boeing са идентифицирали проблема през февруари, но съобщиха за него сега.
Източник на Reuters, който е запознат с процесите, твърди, че проблемът може да доведе до необходимост от извършване на прегледи на практически всички произведени до момента 787, чийто брой приближава 1000.
Boeing са съобщили, че вече са коригирали методите на производство на хоризонталния стабилизатор и новопроизведените Boeing 787 не страдат от тези проблеми. От компанията, обаче са предпазливи по темата, дали ще е нужен преглед на всички произведени до момента лайнери.
Новината идва на фона на други проблеми с производството на модела. В понеделник, 7 септември 2020 г., стана ясно, че FAA е започнала разследване, около методите на производство на лайнера.
Boeing вече заяви, че проверките около 787 ще доведат до забавяне в доставките. Всичко това идва на фона на продължаващата вече почти година и половина криза с Boeing 737 Max. За август от самолетостроителя са доставили едва 13 самолета на клиентите си. Показателите все пак са по-добри от юли, когато доставките са били едва четири.