Iberia се разделя с A340-600

157 прочитания
Испанската Iberia (IB) ще се раздели с всичките си самолети А340-600 по-рано от първоначално планираното, заради ефекта от пандемията от #COVID19.

Корона-кризата вече изпрати безброй самолети в ранна пенсия, заради сринатото търсене на пътувания със самолет. Почти цялото семейство на четиримоторните Еърбъси А340 също попада в този черен списък. Следващият превозвач в него е Иберия, която ще пенсионира всичките си самолети от най-новия и най-голям модел в семейството, серията -600, до края на 2020.

Според вестник Ел Паис, испанският превозвач води преговори с Еърбъс и за отлагане на поръчаните нови самолети А350 и А320neo, които трябва да бъдат доставени през тази и следващите години.

Lufthansa дори няма намерение да пребоядисва наличните си А340-600 в новата ливрея на авиокомпанията

Lufthansa дори няма намерение да пребоядисва наличните си А340-600 в новата ливрея на авиокомпанията

В момента Iberia е най-големият оператор на А340-600 в света с 14 броя във флота, следвана от Lufthansa (LH) с 10 самолета. Германският превозвач също обяви плановете си за преждевременно пенсиониране на легендарния модел, което ще остави само 4 оператора с активни машини от типа. Те са иранската Mahan Air (W5) със 7 броя, South African Airways (SA) с 4 /които също най-вероятно ще бъдат пенсионирани до края на годината/, португалската Plus Ultra Linhas Aereas (PU) с 2 броя и Azerbaijan Airlines (J2) също с 2 самолета.

Тенденцията авиокомпаниите да се отървават от четиримоторните си самолети набира все повече скорост, като най-голямата жертва на това ще бъде суперджъмбото А380, въпреки сринатата от пандемията цена на петрола.

А340-600 в цветовете на южноафриканския национален превозвач, който беше на ръба на фалит и ще оптимизира флота до края на 2020

А340-600 в цветовете на южноафриканския национален превозвач, който беше на ръба на фалит и ще оптимизира флота до края на 2020

А340-600 е с най-атрактивна окраска в цветовете на AZAL

А340-600 е с най-атрактивна окраска в цветовете на AZAL

Иранската Mahan Air би се възползвала от още доставки на А340-600, ако не бяха подновените международни икономически санкции срещу режима в Техеран

Иранската Mahan Air би се възползвала от още доставки на А340-600, ако не бяха подновените международни икономически санкции срещу режима в Техеран

Малко известната португалска чартърна авиокомпания активно и ефективно използва своите два А340-600

Малко известната португалска чартърна авиокомпания активно и ефективно използва своите два А340-600

Свързани теми

Предишна публикация
Нови съкращения в Airbus през лятото
Следваща публикация
Qatar отлага получаването на нови самолети до 10 години
157 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

EASA пуска 737 MAX да лети в Европа

Европейският регулатор се очаква да ресертифицира Boeing 737 MAX за полети на континента след промените,…

El Al е на ръба на ликвидация

Израелският национален превозвач El Al е застрашен от пълен колапс и ликвидация, като съдбата на…
Меню