Испанската Iberia (IB) ще се раздели с всичките си самолети А340-600 по-рано от първоначално планираното, заради ефекта от пандемията от #COVID19.
Корона-кризата вече изпрати безброй самолети в ранна пенсия, заради сринатото търсене на пътувания със самолет. Почти цялото семейство на четиримоторните Еърбъси А340 също попада в този черен списък. Следващият превозвач в него е Иберия, която ще пенсионира всичките си самолети от най-новия и най-голям модел в семейството, серията -600, до края на 2020.
Според вестник Ел Паис, испанският превозвач води преговори с Еърбъс и за отлагане на поръчаните нови самолети А350 и А320neo, които трябва да бъдат доставени през тази и следващите години.
В момента Iberia е най-големият оператор на А340-600 в света с 14 броя във флота, следвана от Lufthansa (LH) с 10 самолета. Германският превозвач също обяви плановете си за преждевременно пенсиониране на легендарния модел, което ще остави само 4 оператора с активни машини от типа. Те са иранската Mahan Air (W5) със 7 броя, South African Airways (SA) с 4 /които също най-вероятно ще бъдат пенсионирани до края на годината/, португалската Plus Ultra Linhas Aereas (PU) с 2 броя и Azerbaijan Airlines (J2) също с 2 самолета.
Тенденцията авиокомпаниите да се отървават от четиримоторните си самолети набира все повече скорост, като най-голямата жертва на това ще бъде суперджъмбото А380, въпреки сринатата от пандемията цена на петрола.