Красиви и практични дизайнерски костюми за новите американски астронавти

142 прочитания
Първите астронавти на борда на комерсиален космически кораб разчупват ледовете на стила с красиви, практични и високотехнологични костюми, разработени по специална дизайнерска поръчка на SpaceX.

Стилен дизайн имат дори самата ракетна система Falcon 9 + Crew Dragon и стартовата площадка за първия пилотиран старт на космически кораб от американска земя от края на совалките през 2011-а. Координираната цветова схема от бяло, черно и сиво е заслуга на основателя на SpaceX Илън Мъск, движеща сила зад най-голямата частна космическа корпорация и автомобилите Tesla, който е и голям фен на научната фантастика.

Астронавтите Дъг Хърли /ляво/ и Боб Бенкен по време на пробите на космическите костюми на SpaceX в Хоторн, Калифорния,, заедно с Tesla Model X автомобила, с който ще бъдат превозени до стартовата площадка.

Астронавтите Дъг Хърли /ляво/ и Боб Бенкен по време на пробите на космическите костюми на SpaceX в Хоторн, Калифорния,, заедно с Tesla Model X автомобила, с който ще бъдат превозени до стартовата площадка.

Астронавтите на НАСА Дъг Хърли и Боб Бенкен също одобряват „свежия нов дизайн“ и ще се качат в космическата капсула Crew Dragon преди старта на 27 май именно с електрически автомобил Tesla Model X.

Хърли казва, че 10-годишният му син е определил видът на новата ракета, като „много як“, а 53-годишния астронавт признава, че SpaceX са дали всичко от себе си, за да превърнат стартовете в атракция.

Стартът е насрочен за 27 май в 23:28ч българско време и може да се гледа на живо в YouTube канала на компанията.

Хърли добавя, че е впочатлен и от „отличната работа на екипа, който прави този космически апарат да изглежда впечатляващо както отвън, така и отвътре.“

Астронавтите, които ще полетят на Crew Dragon Demo-2, по време на тренировки през март 2020 в Кейп Канаверал и пълна симулация на полета, насрочен за 27 май 2020.

Астронавтите, които ще полетят на Crew Dragon Demo-2, по време на тренировки през март 2020 в Кейп Канаверал и пълна симулация на полета, насрочен за 27 май 2020.

SpaceX пък призна, че 48-годишният й основател се е вдъхновил от сагата Междузвездни войни за името на ракетата Falcon 9 от Хилядолетния сокол /Millenium Falcon/. Името на пилотираната капсула пък идва от анимацията Puff the Magic Dragon.

SpaceX не пести средства и усилия и за впечатляващата визия на мисията. Директорът на полетните операции Бенджи Рийд казва, че е „важно новите ни космически костюми не само да са удобни и високотехнологични, но и да изглеждат добре.“

Изправянето на ракетата-носител, заедно с пилотирания кораб на площадка 39А в Кейп Канаверал, мястото на старта на мисиите Аполо

Изправянето на ракетата-носител, заедно с пилотирания кораб на площадка 39А в Кейп Канаверал, мястото на старта на мисиите Аполо

Тежките и обемисти оранжеви космически скафандри от първоначалните мисии на совалките са вече в историята, а SpaceX гарантира, че новите олекотени костюми са безкомпромисни и по отношение на безопасността на екипажа.

Символиката продължава и с това, че двамата американски астронавти ще се покажат предстартово от същите двойни врати, през които през 1969-а преминава екипажа на Аполо 11 Нийл Армстронг, Бъз Олдрин и Майкъл Колинс, които по-късно са първите стъпили на Луната.

Тази Tesla Model X, вече известна като Astro-Tesla е автомобилът, с който ще се превозват астронавтите на пилотираните кораби Crew Dragon от Центъра за управление в Кейп Канаверал до стартовата площадка, разположена на 9 мили разстояние

Тази Tesla Model X, вече известна като Astro-Tesla е автомобилът, с който ще се превозват астронавтите на пилотираните кораби Crew Dragon от Центъра за управление в Кейп Канаверал до стартовата площадка, разположена на 9 мили разстояние

Tesla-Model-X-NASA-hero

И накрая, вместо с традиционния Astrovan двамата ще бъдат откарани до стартовата площадка 39А, същата от стартовете на мисиите Аполо, със специална Tesla Model X. Колата вече получи прякора Astro-Tesla и също е цветово координирата в бяло и черно, с изключение на яркото синьо-червено лого на американската космическа агенция НАСА.

„Ще бъде голямо шоу,“ казва шефът на мисията Бенджи Рийд!

Рядко се случва дизайнерската концепция /като тази, направена преди 4 години/ да се доближава толкова близо до реалността

Рядко се случва дизайнерската концепция /като тази, направена преди 4 години/ да се доближава толкова близо до реалността

Свързани теми

Предишна публикация
Airbus с британска военна поръчка за 500 милиона паунда
Следваща публикация
Пилотираният кораб на SpaceX e на стартовата площадка
142 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

NASA набира астронавти

Американската космическа агенция обяви, че търси кандидат-астронавти. Кандидатите трябва да са: Американци; С магистърска степен…
Меню