20 ербъса по-малко ще излязат от поточната линия на завода в Тулуза тази година, главно A320neo.
На 30 ноември Airbus преразгледа надолу прогнозата си за доставките на самолети за 2019 година заради трудното увеличение на производството.
Европейският консорциум смята да достави „около 860 граждански самолета” през 2019 година.
Преди това Airbus бе обяви, че ще достави „880 до 890 самолета” тази година.
За първите 9 месеца на годината са били доставени 571 самолета.
Миналата година за периода да предадени 503 самолета.
През 2018 Airbus имаше проблеми с двигателите на Pratt & Whitney и затруднения с Leap на Safran и General Electric в общото им дружество CFM, което забави доставките.
Към тези трудности се прибавя производството на A321, версията ACF, която е по-сложна за производство от А320 и Airbus планира да увеличи производството на тяснофюзелажни самолети.
„Ще съсредоточим усилията си към ускоряване на темповете на производство на A320neo и подобряване на индустриалните потоци като ще продължим да работим по A321”, се казва в комюникето от Тулуза.
A321
Ербъс се бори да отговори на търсенето на самолети с т.нар. гъвкава кабина, в която клиентът може да избере дали да си поръча повече седалки или по-дълъг полет чрез добавяне на нов ред в задната част на самолета и промени вратите.
Търсенето рязко се увеличи, след като авиокомпаниите, поръчали 737 MAX се пренасочиха към ербъси.
За септември Airbus има поръчки за 303 самолета.
За септември Boeing има поръчки за 170 самолета.
Опцията „гъвкава кабина” става стандарт за A321 от 2020 година и Airbus ще прави повече LR и XLR версии на самолета.
A321 стана най-добре продавания самолет с 81 поръчки през септември – с една трета повече от A320.
Производството
Производството на Ербъс при тяснофюзелажните в момента е 60 самолета на месец.
Целта на Airbus е като запазва производството на А320 през 2021 на 63 самолета месечно, да „осигури по-ефективно потока на доставки в следващите години”.
Airbus няма да успее да достави всички самолети, които е обещал на клиентите си, но с малко. Въпреки че битката за клиенти в дуопола продължава, европейският аерокосмически производител остава водещ пред Boeing за титлата най-голям производител на самолети в света за 2019г.
2020
Следващата година ще бъде по-тежка за Airbus, заради митата, наложени от САЩ за внос на европейски самолети, призна директорът Гийом Фори.
Той каза още, че компанията работи по „корективно решение” за 220 /екс-Bombardier CSeries/, който няма да има право да лети на големи височини /над 29000 фута/ и с не повече 94% от мощността от след поредица от инциденти с двигателите.
Американската агенция за гражданска авиация FAA разшири изискванията за проверка на двигателите на А220 на Pratt&Whitney.
Brexit
Френско-германският производител търси начин да адаптира плановете си за инвестиции във Великобритания след излизането й от ЕС.
Сега се очаква това да стане на 31 януари 2020г.