Airbus удвои доставките на А320 за тримесечието

19 прочитания

Airbus достави 126 самолета А320 през първото тримесечие, повече от конкурента си Boeing в същия клас.

Airbus подобри очакванията за доставки на най-продавания модел тяснофюцелажен самолет в момент, когато Boeing е приземил всички 737 МАХ.

Производството на европейския авиоконструктор на тяснофюзелажни самолети преодоля проблемите от началото на 2018, когато бе доставил само 95 А320.

Отчетът на европейския консорциум за първото тримесечие показва близо 40-кратно увеличение на приходите до 614 милиона щатски долара – добър старт за новия директор Гийом Фори, поел поста от Том Ендерс на 10 април.

Докато някои оператори на 737 МАХ дават знак, че обмислят да минат на А320neo, компанията от Тулуза обяви, че не залага на поток от нови поръчки, защото капацитетът й за производство на тяснофюзелажни самолети е продаден за следващите няколко години.

Фори каза, че очаква кризата с Boeing да бъде „временна”.

Капацитет

Airbus обмисля увеличение на капацитета за производство на А320, каза още Фори. Според него целта е за 880-890 доставки за семейството на този модел за 2019.

След като проблемите около двигателите на Pratt & Whitney за A320neo бяха решени, доставките на този самолет се очаква да доминират и евентуално да намалят негативния ефект от ранно прекратяване на програмата на суперджъмбото А380.

А321

Airbus все още има проблеми с доставките на А321, най-големия тяснофюзелажен самолет заради нерешени въпроси около кабината, която може да се адаптира по вкуса на клиента.

А400М

Също така компанията достави само три широкофюзелажни А330neo заради забавянето на доставчика на двигателите Rolls-Royce. Поръчани са 162 самолета от този модел.

Airbus напредва в преговорите по ревизираните договори за военния транспортен А400М и очаква решение в средата на годината.

Забавеният трансграничен проект в Саудитска Арабия на фона на германската забрана за износ на оръжие за Риад след убийството на журналиста Джамал Хашоги струваше на Airbus 297 милиона евро за първото тримесечие. Мораториумът, който бе решено през март да се удължи с още 6 месеца допълнително „тежи” на Airbus, каза Доминик Асам, главен финансов директор на компанията.

Снимки: Авиофорум.

Свързани теми

Предишна публикация
Bombardier продава заводите в Белфаст, Мароко
Следваща публикация
FAA поиска нови проверки на Boeing
19 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню