Пак удължиха срока на концесията на летище София

18 прочитания

Оферти за концесията на летище София ще се приемат до 3 април, съобщи Министерството на транспорта в петък вечерта, на 1 февруари 2019.

Заявленията ще бъдат отворени на 4 април 2019 г. в 9:30 часа българско време.

Съответно удължава се и срокът за разяснения или допълнителна информация, с което ще се промени и документацията за концесията.

„Настоящото решение е резултат на искания на икономически оператори за удължаване на срока за подаване на заявления и оферти и е съгласувано със, подкрепено и препоръчано от консултанта на министерството по сделката – Международната финансова корпорация, част от Групата на Световната банка, в сътрудничество с Европейската банка за възстановяване и развитие.

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и занапред ще продължи да разчита на съветите на Международната финансова корпорация, част от Групата на Световната банка, за успешното приключване на сделката“, пише в съобщението на Министерството на транспорта, пуснато до медиите след края на работния ден.

Решението /№ РК-7 от 01.02.2019 г./, с което се прави поправка на Обявление 2018/S 127-290417, е публикувано в Официалния вестник на Европейския съюз на 5 юли 2018 г.

Това е четвъртото отлагане на срока за подаване на документи за концесията. Първоначалният срок бе 22 октомври. Той бе отложен до декември 2018, а след това до 5 февруари 2019. Сега се дава нова отсрочка от 2 месеца.

До 1 февруари документи подаде само един кандидат да управлява летище София – британският оператор MAG в консорциум с китайските си партньори от BCEG.

През ноември пресата в Испания съобщи, че испанският летищен оператор Aena анализира възможностите на летище София.

Интерес има и от страна на Aeroports de Paris.

Черноморските ни летища Варна и Бургас се управляват от Фрапорт Туин Стар, която спечели концесията преди 10г и в последните години записаха двуцифрен ръст на пътниците.

Нито една от последните три компании обаче не е внесла документи.

Концесията е обявена за 35 години и от нея държавата трябва да спечели 550 милиона евро за целия срок.

280 милиона евро трябва да бъдат платени в началото.

Очаква се летището да генерира приходи на оператора от 3,46 милиарда евро за целия период и до 3,9 милиарда евро, ако бъде удължен до 46 години и 7 месеца.

Снимка: Авиофорум.

Свързани теми

Предишна публикация
РВД набира кандидати за Ръководител на полети
Следваща публикация
Летище Белград с нов терминал и писта до 2024
18 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

FAA поиска нови проверки на Boeing

Федералната въздухоплавателна администрация в САЩ издаде нова директива, засягаща самолетите Боинг 787 Dreamliner. Директивата за…

Aigle Azur спря полети

Съдът обяви ликвидация на Aigle Azur. Нейните 1150 служители ще бъдат освободени. Министърът на транспорта…
Меню