AirAsia поръча още А330neo

100 прочитания

AirAsia успя да спаси програмата на широкофюзелажните А330neo от конкуренцията на Boeing с поръчка за още 34 самолета от Airbus.

AirAsia е най-големия клиент на Airbus.

Поръчката за $10 милиарда от подразделението за дълги полети на малайзийската авиокомпания AirAsia X е сред най-големите, обявени на авиосалона във Фарнбъро тази седмица, но ефектът от нея е още по-голям.

Boeing направи кампания срещу европейския си конкурент, целяща да отмени настоящите поръчки за 66 самолета на AirAsia, /нито един от тях не е доставен още/ като привлече клиента към себе си със 787 Dreamliner.

Шефът на AirAsia Тони Фернандес призна, че битката е била гореща. „Допреди седмица наистина не знаех накъде ще се насочим“, каза Тони пред репортери край Куала Лумпур, Малайзия.

Загубата на поръчката би нанесла удар на Airbus и на програмата А330neo, версията на А330 с нови двигатели на Rolls-Royce и енергоспестяващи уинглети. Преди началото на авиосалона край Лондон поръчките за А330neo бяха общо 224.

AirAsia има 38 поръчани А330, а Тони Фернандес е с голямо предимство в преговорите с Airbus, което явно е използвал.

AirAsia ще използва най-голямата версия, А330-900.

На авиосалона поръчката за 100 А321neo обаче не се материализира. Тони Фернандес обясни, че авиокомпанията има нужда от капацитет и ще купи още самолети. Поръчката би била за 13 милиарда долара каталожна цена, преди обичайните намаления.

Така Airbus не успя да настигне Boeing при тяснофюзелажните.

Новите машини ще помогнат на Тони Фернандес да развие паназиатска лоукост авиокомпания и да вземе още пазарен дял от близкоизточните превозвачи, които станаха важни играчи в региона, наред с местните оператори като AirAsia.

Сега подразделението за дълги полети AirAsia X лети по 20 маршрута.

AIRBUS vs BOEING

Airbus приключва авиосалона във Фарнбъро с поръчки за 431 тяснофюзелажни самолета, които нарече „мощни“, но победата е на Boeing с 528 поръчки.

Всъщност без ребрандираните Bombardier CSeries, сега A220, поръчките са само 371.

Победата на американския производител Boeing обаче бе засенчена от липсата на ясно обявен клиент за 400 сделки. Необичайното събитие, целящо главно привличане на общественото внимание, накара пресата да нарече тазгодишното издание във Фарнбъро „UFO show“ /НЛО шоу/.

Airbus обясни вълната анонимни поръчки с търговските войни, които изнервиха някои компании и ги накараха да се въздържат да изпишат имената си до американската компания или друга икономическа сила.

Снимка: Airbus.

Свързани теми

Предишна публикация
Embraer продаде над 300 E-Jets
Следваща публикация
Нигерия с нова национална авиокомпания
100 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

United и доматеният сок

Драматична развръзка на историята за доматения сок на борда на американската авиокомпания United Airlines. След…

И Turkish полетя с Dreamliner

Турският национален превозвач включи Boeing 787-9 във флота си, след като на 26 май Turkish…
Меню