Boeing посочи България сред кандидатите за F/A-18

247 прочитания

Подразделението за отбрана на Boeing откри авиосалона във Фарнбъро с надежда през тази година да осигури европейски клиент за съживената програма F/A-18 Super Hornet. Програмата възкръсна след възобновените поръчки от американските военноморски сили през миналата година и потвърдена заявка за $1.5 милиарда от кувейтските ВВС през юни 2018.

Производителят вярва, че оптимизираната цена на Super Hornet прави самолета атрактивена опция за държави, които се оглеждат за изгоден изтребител от четвърто поколение с ултрамодерен пакет от оборудване, който се предлага в настоящия вариант Блок III, включително удължен експлоатационен хоризонт и ъпгрейдната електроника и авионика.

Свръхзвуковият Супер Хорнет има два двигателя General Electric F404 и скорост до M2.0

Свръхзвуковият Супер Хорнет има два двигателя General Electric F404 и скорост до M2.0. Цената е от $30 до $60 милиона, според оборудването и без обслужващия пакет. 

Сред държавите, които Боинг посочи като потенциални кандидати за F/A-18 са Финландия, Германия, Швейцария, БЪЛГАРИЯ, Полша, Канада и Индия. От тях Финландия и Германия проявяват интерес и към версията на самолета за електронно противодействие F/A-18G Growler. Финландия, Швейцария и Канада и в момента оперират с многоцелеви изтребители от този тип.

Версията Growler е оборудвана с въоръжение за електронна намеса в предни линии, включително радарни заглушители. Цената му е около $69 милиона.

Версията Growler е оборудвана с въоръжение за електронна намеса в предни линии, включително радарни заглушители. Цената му е около $69 милиона.

Подобренията в Блок III включват  удължен обсег на действие, благодарение на разширения обем на вътрешните резервоари, добавени стелт способности за намалена видимост на радари, увеличена честотна линия и капацитет на мрежовото оборудване и подсилена цялостна конструкция, която ще осигури допълнителни до 3000 летателни часа или общо 9000 летателни часа.

Блок III вариантът се предлага и с нещо, което Боинг нарича Advanced Cockpit System – стъклен кокпит с 10х19 инчов тъчскрийн за основните полетни характеристики. Подобрената авионика дава по-добра пространствена ориентация на пилота и оптимизирана обработка на мрежовата информация при изпълнение на мисии на интегрираното бойно поле.

До 2017 са произведени почти 1500 самолета от всички версии на F-18, като над 85% от тях са активно въоръжение до днес.

До 2017 са произведени почти 1500 самолета от всички версии на F-18, като над 85% от тях са активно въоръжение до днес.

снимки: Boeing

Свързани теми

Предишна публикация
SAAB засилва развитието на Gripen E
Следваща публикация
Държавата поиска 3,9 милиарда евро за летище София
247 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

А380 – легендата продължава

Emirates и Airbus сключиха спасително споразумение за програмата А380, благодарение на което производството на суперджъмбото…

EasyJet и Airbus ще работят по е-самолет

Лоукост авиокомпанията и европейският производител подписаха на авиосалона в Дубай меморандум за съвместна работа по…
Меню