Emirates замразява още самолети. Няма пилоти

73 прочитания

Emirates е в криза, която много умело прикрива от медиите, докато трескаво търси спешни и болезнени решения. През последните два месеца авиокомпанията изпрати на съхранение, или реално замрази, 18 от широкофюзелажните си самолети, като посочи за официална причина „спадналото търсене“ на услугите й.

През април Emirates пребазира на дългосрочно съхранение на второто дубайско летище, Dubai World Central /DWC/ общо 11 от своите Боинг 777 и един А380. През май се очаква още 14 Боинга 777 и 6 А380 да се присъединят към тях, а през юни още 11 777 и 3 А380.

Какво се случва, по дяволите?

По всичко личи, че за авиокомпанията предстоят турбулентни времена, а информациите, че все повече пилоти я напускат по собствено желание никак не подобряват ситуацията. Наскоро най-големият превозвач на дълги разстояния в света сключи поредната, измъчена сделка с Airbus за доставка на нови 36 модернизирани суперджъмбота А380 за над $16 милиарда. Човек би си помислил, че проблемът може да е и недостиг на пилоти, поради бързото разрастване на флота. В туитър обаче се появават все повече недоволни от условията и политиките на авиокомпанията пилоти, които предпочитат да работят другаде.

Emirates A380 докъдето ти стига погледът на летището в Дубай /DXB/

Emirates A380 докъдето ти стига погледът на летището в Дубай /DXB/

Не помагат и ниските цени на петрола, които правят индустрията все по-конкурентна, а съперничеството на други авиопревозвачи, които не се ползват от привилегиите и скритите субсидии на Emirates, с емирската авиокомпания, все по-лесно.

Авиокомпанията е най-големия оператор на B777 и A380 в света. Тя разполага със съответно 150 и 103 машини от двата типа и има допълнително поръчани 221 самолета. От тях:

  • Boeing 777-200LR – x 10
  • Boeing 777-300 – x 3
  • Boeing 777-300ER – x 137
  • Airbus A380-800 – x 103

Ако тенденцията се запази и проблемът с пилотите и условията на работа не бъде решен, към края на юни Emirates ще блокира общо 10 А380 и 40 B777. Както се досещате, всеки прекаран ден на земята от тези машини носи огромни загуби на оператора. Засега не е ясно, дали превозвачът ще опита да ги вкара в употреба на лизинг или да ги продаде, което е малко вероятно.

Със сигурност обаче, това ще обостри още повече битката с най-големия конкурент Qatar Airways, който се очаква да обяви огромни загуби, заради Катарската блокада, подпомогната до голяма степен и не случайно именно от ОАЕ.

снимки: Emirates

Свързани теми

Предишна публикация
Пилоти на Air France блокират новия 787
Следваща публикация
Авиокомпаниите ще трябва да проверяват лица от трети страни за Шенген
73 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Сбогом, Air Berlin!

27 октомври 2017, 21:46 – на летище Тегел в Берлин каца последният полет на Air…

A330-800 полетя за първи път

Новият и най-малък член на семейството А330neo реализира първия си полет, с което стартира и…

Adria полита на Superjet

Словенската Adria Airways възнамерява да поръча общо 12 самолета Сухой Суперджет 100, които да заменят…
Меню