FAA сертифицира сгъващите се крила на 777X

Хидравличната система е много подобна на тази, използвана при F/A-18 Hornet

Федералната авиационна администрация на САЩ сертифицира окончателно сгъващите се крила, които Boeing възнамерява да използва в новите си 777Х. Самолетът ще има по-дълго крило от всички досегашни модели на компанията, което ще му позволи да извършва по-дълги, по-икономични и по-бързи полети. Това означава обаче, че те няма да се събират в 90% от съществуващите стоянки на големите летища.

Като на самолетоносач

Около 5 метра от краищата на двете полукрила ще трябва да бъдат „подрязани“, за да се гарантира влизането на самолета в съществуващите стандарти. Затова Боинг прибягва да нестандартно, но добре познато решение, взаимствано от изтребителите, базирани на самолетоносочи. Поради ограниченото място за паркиране и съхранение на самолетите, много от моделите за ВМС са оборудвани със сгъваеми крила – например F/A-18 Hornet, също произвеждан от Боинг. Но, тъй като в този случай става дума за пътнически самолет, то гениалното решение има нужда от допълнително сертифициране, за да са сигурни инспекторите от FAA, че всичко е измислено достатъчно безопасно за нормите в гражданската авиация.

Новият дизайн позволява инсталирането на дългите крила в моделите 777-8 и 777-9, което дори ще увеличи далечината на полета им с до 1500км. При пристигане на летището, крилата ще се подгъват в краищата, което ще позволява на самолета да паркира на същите места, използвани от предшественика му. Идеята е, подгъването да става само на земята. Вместо от алуминий, новите компоненти ще се произвеждат изцяло от каробонов композит, който е по-здрав и по-лек от метала.

Боинг вече има над 300 поръчани машини от новите модели, които ще могат да превозват до 400 пътници.

снимки: Boeing

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

x Close

Последвайте ни във Facebook