Boeing потвърди за четвърти производствен проблем със 787 – вертикалния стабилизатор

119 прочитания

Boeing потвърди за откриването на четвърти поред производствен проблем с двумоторния 787, този път засягащ вертикалния стабилизатор на Дриймлайнъра.

Най-новият дефект от поредицата обяви официално през последните няколко седмици отново засяга нестандартните хлабини, или шимита, и техните подложки, които осигуряват структурната цялост на корпуса и вписването в определените лимити за цялост на сглобката между отделни компоненти на конструкцията. Боинг потвърди, че знае за този проблем от края на 2019-а.

В официалното съобщение на компанията, цитирано от AWAST се казва, че „Боинг знае за проблема и предприел мерки за ограничаването му при всички самолети в производство.“

„Работим активно с Федералната авиационна администрация за проверка и отстраняване на потенциални проблеми и в активния флот. Очакваме, че това ще изисква еднократна проверка по време на редовните сервизни проверки,“ допълва Боинг.

Осемтте приземени машини са от моделите 787-9 и -10

Новият проблем с вертикалния стабилизатор е съобщен първо от радио КОМО в Сиатъл, малко след като компанията беше принудена да си признае за други 3 производствени дефекта при 787 – два от тях при сглобката на основни компоненти от фюзелажа и един при хоризонталния стабилизатор. Всичките са свързани с проблеми в изолацията и пълнежа на хлабините. Още един проблем с фюзелажа се отнася до гладкостта на композитната структура в долната част на корпуса.

Според Боинг, нито един от тези проблеми не представлява директна заплаха за безопасността на полетите, но в определени случаи наличието на два от тези дефекти в един самолет го прави негоден за летателни операции до отстраняването им, тъй като застрашава целостта на конструкцията при нормални оперативни претоварвания.

Това доведе до спирането от експлоатация на общо 8 самолета произведени през последните 3 години, които бяха приземени за незабавна проверка.

Боинг подчертава, че FAA е информирана веднага при откриването на проблемите и производителя работи със своите клиенти-авиокомпании по график за проверка и отстраняване на потенциалните дефекти.

снимки: Boeing

Свързани теми

Предишна публикация
EASA завърши изпитанията на Boeing 737 MAX
Следваща публикация
Сделката за продажба на Asiana Airlines се провали
119 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

easyJet стъпи на Тегел

easyJet отпразнува първия си полет от базата си на летище Тегел на 5 януари 2018…
Меню