Boeing вярва, че МАХ ще полети през лятото

86 прочитания

Новият директор, Дейвид Калхун каза, че 737 МАХ ще полети след няколко месеца, преди средата на 2020г.

„Вярвам в този самолет. Вярвам, защото сме го направили. Пилотите вярват в него. Просто процедурата за сертификация е нова”, каза Калхун, който отхвърли предположенията, че производителят ще се откаже от модела.

„737 МАХ остава наш главен приоритет“, съобщи Boeing.

Пред журналисти в Сиатъл Калхун каза още, че производството ще бъде подновено преди юни. Boeing ще предупреди доставчиците си предварително.

По-рано в сряда новият директор, който пое компанията през януари говори пред работниците на фирмата.

От януари МАХ не се произвежда заради закъснение в разрешението на самолета да полети отново след двете катастрофи, които отнеха живота на 346 души. МАХ е приземен по целия свят от март 2019г.

Boeing777Х. Снимка: Boeing
Boeing777Х. Снимка: Boeing

777Х

Боинг бе принуден да отложи с един ден първия полет на 777Х, планиран за 24 януари заради времето в Сиатъл.

Доставките на 777Х, предвидени за лятото на 2019г. се забавиха заради проблеми с двигателите GE9X на General Electric, трудности с крилата и сертифицирането на софтуера.

777Х, който може да превозва 384-426 пътници има поръчки за 340 самолета, главно от най-големите авиокомпании – Emirates, Lufthansa, Cathay, Singapore и Qatar. Новият самолет ще конкурира А350 на Airbus.

Първите доставки се очакват в началото на 2021г, вместо в средата на 2020г.

 


Нов проект

Решението дали да пусне нов регионален джет с 220-270 места, което бе очаквано преди 10-месечната криза с МАХ бе изоставено заради големите разходи, свързани с големите разходи от приземяването /21,5 милиарда щатски  долара след първата катастрофа през 2018 и готовност да поеме кредит от още 10 милиарда щатски долара/.

На 23 януари обаче новият директор Калхун каза, че производителят се връща към чертожната дъска.

„Започваме отново начисто, очаквам го”, каза той.

Според говорител на Boeing Калхун е поръчал ново проучване от какъв самолет има нужда на пазара, съобщи Ройтерс. Агенцията съобщава, че преди седмици Боинг е представял детайли на NMA /New Midsize Airplane/ на някои авиокомпании, включително и лого – „theNMA” и подробности като композитна структура.

Обикновено нов самолет стига от проект до пазара за 6-7 години.

 

 

Свързани теми

leadСАЩнови разработки737MAXпрогнозиBoeing
Предишна публикация
Lufthansa увеличава капацитета от Великобритания
Следваща публикация
Нова линия за Airbus А321neo в Тулуза
86 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Wizz съди Ryanair за марката Buzz

Европейските low-cost гиганти Wizz Air и Ryanair влязоха в открит конфликт около авиокомпанията Buzz, дъщерно…

Нови съкращения в Airbus през лятото

Висококвалифицирани специалисти от аерокосмическия сектор по света са принудени да приемат неквалифицирана работа, докато големите…

Проектът Sunrise на Qantas

Проектът Sunrise на Qantas тества възможностите за нов стоп полет между JFK и Австралия от…
keyboard_arrow_up