Airbus представя: „Хищна птица“

Airbus-Bird-of-Prey-concept-plane

Airbus представи концептуален дизайн на птицоподобен самолет, който има за цел да мотивира следващото поколение авиационни инженери, като подчертава неограничените възможности, с които те ще разполагат, като използват разработваните от компанията технологии на бъдещето, като хибридно-електрическо задвижване, системи за активен контрол и нови композитни технологии.

Концептуалният самолет беше представен по време на най-голямото авиошоу в Европа – Royal International Air Tattoo /RIAT/ във Великобритания. Теоритичният дизайн включва хибридно-електрическо задвижване с турбовитлови двигатели на самолет за регионални полети. Вдъхновението за дизайна идва от ефективната механика на птиците, като крилото и опашните му плоскости наподобяват тези на хищните птици. Те включва и активно контролирани „пера“, които позволяват контролиране на полетните харатеристики.

„Един от приоритеите пред цялата индустрия, е как авиацията да стане по-устойчива – летенето да бъде по-чисто, зелено и тихо от когато и да било преди. От работата си върху модела А350 XWB знаем, че чрез принципите на биомимикрията природата ни дава някои от най-добрите уроци за дизайна в аеронавтиката,“ казва вицепрезидентът на Еърбъс Мартин Астън.

Въпреки че не представлява реалистичен самолет, „Хищната птица“ на Еърбъс се базира на реалистични идеи за потенциалното бъдеще на регионалните самолети. Той включва сливането на крилото с корпуса на самолета също толкова елегантно, колкото природата го е сътворила при птиците. Наподобяваща орел структура използва биомимикрията, за да пресъздаде предимствата на птичия полет в чисто механичната опаковка на сътворена от човека машина.

Идеята на „Хищната птица“ е да послужи за вдъхновение на младото  поколение и да създаде „wow“ фактор, с който да ги привлече да преследват кариера в авиационното инженерство. Представянето по време на RIAT е част от активностите по отбелязване на 50-ата годишнина на европейския консорциум и е подкрепена от редица технологични институти във Великобритания, Франция, Германия и други европейски държави.

източник: Airbus

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.