САЩ спасява авиационния сектор

Самият американски президент Доналд Тръмп обеща да помогне на Boeing и други компании от транспортния и туристическия сектор, включително на авиокомпаниите, които настояват за данъчни облекчения, грантове и кредити за 58 милиарда щатски долара.

На 20 март обаче Доналд Тръмп каза, че подкрепя ограниченията на изкупуването на акции от компаниите, които получават финансова помощ от правителството.

Тръмп каза, че иска „парите да се използват за работниците“ /45-та минута от брифинга/.

 

 

САЩ обсъжда мерки за 2 трилиона долара за икономиката, 10% от БВП на страната.

„Този пакет ще позволи на компаниите да работят и на работниците да се плаща, така че да оцелеят.. Не искаме тези компании да се разпаднат и работниците да загубят работата си, после не можем пак да ги съберем. Ще отнеме години.. Искам парите да се използват за работниците и за да се позволи на фирмите да запазят бизнеса. Без обратно изкупуване“, каза Тръмп.

Авиокомпаниите и Боинг бяха критикувани за това, че харчат милиарди долари за обратно изкупуване на собствените си акции в последните години на ръст.

Няма време

Пред Конгреса директори на авиокомпании от САЩ казаха, че помощта трябва да дойде бързо, за да се избегнат масови съкращения заради пандемията и обещаха да ограничат заплатите си и да не изкупуват акциите.

В писмо от 21 март 2020г, подписано от шефовете на индустриалнот лоби Airlines for America /A4A/ и 10 големи пътнически и карго авиокомпании бяха поискани поне 58 милиарда долара за защита на 750000 работни места в индустрията. В сумата се включват 29 милиарда долара грантове и 29 милиарда долара заеми или гаранции.

Ако помощта бъде осигурена, авиокомпаниите обещават да не съкращават хора до 31 август 2020г.

Boeing

Символът на американската индустриална мощ, Boeing се тревожи за запазването на операциите и от евентуалния фалит на хилядите си доставчици по време на кризата от епидемията от коронавирус, която може да продължи месеци. Боинг плати 60 милиарда долара на 17000 доставчици през 2017г.

Боинг вероятно ще се класира за държавните гаранции без да се налага да ходи в Конгреса, където са едни от най-големите му критици заради катастрофите на МАХ.

Главният изпълнителен директор Дейвид Калхун и преседателят на борда Лари Келнер се отказаха от заплатите си до края на годината. Компанията реши да не плаща дивиденти и да спре изкупуването на акциите си до второ нареждане.

По-рано през седмицата бившият член на борда Ники Хейли подаде оставка заради несъгласие с поисканата федерална помощ от 60 милиарда щатски долара за авиоиндустрията – средства, които според компанията могат да помогнат да се запазят 2,5 милиона работни места в сектора в САЩ.

 

 

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

x Close

Последвайте ни във Facebook